رییس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:

آزادی چهار زندانی محکوم به قصاص با فداکاری یک مادر



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: اولیای دم یکی از پرونده‌های قصاص این استان، علاوه بر اعلام رضایت در خصوص قاتل فرزندشان، زمینه رهایی سه زندانی محکوم به قصاص دیگر را نیز فراهم کردند.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رییس کل دادگستری هرمزگان شامگاه پنجشنبه در این رابطه گفت: همزمان با ایام سوگواری پایان ماه صفر و سالروز رحلت ختم المرسلین حضرت نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، یک مادر فداکار در هرمزگان که در قالب پویش "به احترام امام رئوف(ع) می بخشم"، قاتل فرزندش را که بخشیده بود، در اقدامی ماندگار و خداپسندانه زمینه رهایی ۳ محکوم به قصاص را نیز فراهم کرد.

وی ادامه داد: این بانوی داغدیده و فداکار پس از اینکه قاتل فرزندش را لحظاتی پیش از اجرای حکم به احترام امام رضا (ع) بخشید، با پرداخت وجه المصالحه این پرونده به اولیای دم، سه پرونده دیگر با موضوع قصاص و جلب رضایت آن‌ها، زمینه ساز رهایی ۳ زندانی نادم در "پویش به عشق امام حسین( ع) می بخشم" شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: گذشت و چشم پوشی این مادر فداکار و سایر اولیای دم در این پرونده ها از حق قانونی خویش و اعلام عفو و بخشش نسبت به این زندانیان محکوم به قصاص اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و به تأسی از سیره نبی اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی،‌ اشاعه فرهنگ صلح و سازش و اعمال عفو و گذشت را یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی دانست و اضافه کرد: دستگاه قضایی نیز به منظور گسترش این مساله در سطح جامعه تلاش می کند و این در حالی است که از پیگیری های رییس توسعه حل اختلاف استان هرمزگان و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای برقراری صلح و سازش در این پرونده ها قدردانی می کنیم.

قهرمانی با اشاره به تاکید و نگاه ویژه ریاست قوه قضاییه در خصوص لزوم تلاش برای تعیین تکلیف محکومان پرونده های قصاص و استفاده حداکثری از ظرفیت مردم، صاحبان نفوذ و کلام برای گذشت اولیای دم، بیان کرد: اگر روحیه گذشت و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد به طور قطع موجب ارتقای امنیت روانی و نهادینه شدن اخلاق و معنویت در سطح جامعه خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها