افزایش سرعت باد در تنگه هرمز، دریا متلاطم می شود



رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: بر پایه تحلیل همدیدی نقشه ها و مدل های هواشناسی دریایی تنگه هرمز و دریای عمان از ساعت های بعدازظهر (چهارشنبه) با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم خواهند شد.

    

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز چهارشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در ساعت های صبحگاهی آسمان صاف هوا همراه با غبار محلی و در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: دریا در ساعت های صبح تا ظهر نسبتا آرام و در ساعت های بعدازظهر تنگه هرمز و دریای عمان با افزایش سرعت باد جنوب غربی مواج خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس با وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی نسبتا مواج خواهد بود که سبب تلاطم دریا در جزایر غربی استان هرمزگان (کیش و لاوان) نیز خواهد شد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: توصیه می شود در روزهای پنجشنبه و جمعه ضمن رعایت احتیاط شناورهای سبک در محدوده جزایر غربی استان هرمزگان، تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن کشتی های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان صورت پذیرد.

وی گفت: از لحاظ دمایی تا روزهای پایانی هفته جاری تغییرات قابل توجهی نخواهیم داشت.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۶ درجه و ۹۴ درصد و شهر قشم را ۲۹ و ۸۸ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها