تخلف در اعلام قیمت علی الحساب ۶ خودروی وارداتی؛

سازمان حمایت: اعلام قیمت‌ها با مجوز شورای رقابت است



درحالی شورای رقابت مدعی است که در جریان قیمت علی الحساب خودروهای وارداتی نبوده که مصوبه "کارگروه خودروی این شورا "حاکیست اعلام مجوز قیمت علی الحساب خودروهای وارداتی با مصوبه این بخش اجرا شده اما شورای رقابت نمی خواهد این موضوع را قبول کند.

      

به گزارش صبح ساحل، روز گذشته سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای قیمت علی‌الحساب 6 خودرو را اعلام کرده است. براین اساس مشتریان می‌توانند از امروز 23 مهرماه سه اولویت از سبد محصولات اعلامی را انتخاب نمایند.

در این اطلاعیه گفته شده، قیمت فروش محاسباتی علی الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده ،کرایه حمل و ... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

علاوه بر این قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و اعلام می‌شود و ملاک قیمت قطعی خودرو، رقم اعلامی و مصوب توسط شورای رقابت خواهد بود.
   

سازمان حمایت: اعلام قیمت‌های علی الحساب خودروهای وارداتی با مجوز شورای رقابت است

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در واکنش به انتشار خبری تحت عنوان "تخلف در اعلام قیمت علی الحساب 6 خودرو وارداتی" در این خبرگزاری به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: براساس مصوبه 18 مهرماه کارگروه خودرو شورای رقابت مقرر شده با توجه به اینکه فرایند واردات خودروهای وارداتی در حال انجام است و تعیین قیمت قطعی و انجام فرایند ثبت نام مستلزم ارائه کلیه اسناد و مدارک ترخیص می شود و با عنایت به زمان بر بودن این موضوع و به جهت تنظیم بازار خودرو قرار شده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به برآورد علی الحساب خودرو، در خصوص خودروهایی که وارد شده و مجوزهای لازم از قبیل استاندارد، محیط زیست و ... را اخذ نموده‌اند برای تخصیص به افراد دارای اولویت در سامانه فروش اقدامات اجرایی لازم را با دریافت بخشی از مبلغ علی الحساب اعلامی معمول نماید.

همچنین قرار شد تعیین قیمت قطعی پس از ارائه کلیه مستندات و تصویب شورای رقابت اجرایی و ملاک تصویه حساب با مشتری باشد.

برهمین اساس سازمان حمایت با توجه به این مصوبه، مجوز اعلام قیمت های علی الحساب را کسب کرده و هیچگونه تخلفی در این رابطه صورت نگرفته است.

    

عرضه خودروهای وارداتی که در مرحله اول

متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده و اولویت آنها مشخص شده است می‌توانند جهت انتخاب خودروها از فردا یکشنبه 23 مهر ماه 1402 تا ساعت 23 و 59 دقیقه روز سه‌شنبه 25 مهرماه به سایت عرضه خودروهای وارداتی به آدرس https://saleauto.ir/ مراجعه و خودروهای مورد نظر خود را انتخاب کنند. 

در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر را انتخاب کنند. 

براساس این گزارش، هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان قبلی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها