صبح ساحل با مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان پیرامون مطالبه مردمی کمبود تعداد پروازها گفتگو کرد

رونق پـروازها در آسمـان بندرعباس



مسافران برخی مسیرهای پروازی به خصوص از مبدا  بندرعباس به مقصد تهران یا بندرعباس به شیراز و بالعکس مدتی قبل برای تهیه بلیت مشکلات فراوانی  داشتند. البته این قضیه، بدلیل سفرهای تابستانی داستان هر ساله مسافران است و مربوط به امروز و دیروز نیست؛ تقاضا برای بلیت هواپیما زیاد است وعرضه کم. به‌دلیل پیشی گرفتن تقاضا به عرضه در مسیرهای پرتردد، مسافران با کمبود بلیت مواجه هستند. نقص فنی و پرواز در مسیرهای پیش‌بینی نشده را می‌توان ازدلایل دیگر برشمرد. 
در همین رابطه مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان عنوان می کند عرضه‌ نسبت به سال‌ها و ماه‌های قبل بیشتر شده است و در مسیرهای داخلی نه تنها کاهش پرواز نداشتیم، بلکه گاهی افزایش نیز داشته‌‌ایم. از مهرماه جاری اوضاع تهیه بلیت بهتر شده و تعداد پروازها از بندرعباس به شیراز، تهران و مشهد نیز افزایش‌یافته است. 
هفته اول آبان ماه جاری دو سورتی پرواز به آبادان و بالعکس اضافه خواهد شد. 
مسافران آبادان پس از چند سال می‌توانند از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ به مقصد برسند که در صورت استقبال، این پرواز افزایش پیدا می‌کند. این اداره کل درصدد افزوده شدن تعداد پرواز مسیرهای مشهد و شیراز، تبریز، اصفهان  است.
خط پروازی بندرعباس به مقصد کرمانشاه  که تا سال گذشته  برقرار بود به علت بهسازی باندهای پرواز در کرمانشاه غیرفعال شده است.
  

پرواز بندرعباس _ یزد

"وضعیت پروازهای بندرعباس از آبان ماه بهبود پیدا می‌کند و در حال رایزنی با شرکت‌های مختلف هواپیمایی برای افزایش پروازها هستیم". این مطلب را مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان بیان داشت و گفت: به دلیل موقعیت لجستیکی و ترانزیتی بودن شهر بندرعباس تقاضای پرواز و تردد از این مسیر بالاست، سعی داریم این تقاضا با افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی بندرعباس پاسخ داده شود. جمشید دلفاردی به برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی چابهار، ایر در مسیر مهرآباد_بندرعباس و بالعکس و همچنین  افزایش پروازی شرکت‌هایی سپهران، کیش ایر در مسیر مهرآباد بندرعباس و بالعکس از یکم مهرماه اشاره‌ای داشت و یادآور شد: از 22 مهرماه جاری با افزایش پروازی شرکت هواپیمایی قشم ایر در مسیر شیراز _بندرعباس و بالعکس روبرو بودیم. وی از پرواز بندرعباس_ یزد و بالعکس خبر داد و گفت: بر طبق قولی که سه ایرلاین  به ما دادند از ماه آینده پروازها برقرار می‌شود.
 

بیشترین پرواز از تهران، مشهد، شیراز 

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان به تعداد پروازها در مرداد و شهریورماه گریزی کرد و عنوان داشت: مردادماه سال جاری  769  پرواز در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس انجام‌شده که نسبت به تیرماه گذشته با رشد  35 سورتی  روبرو بودیم .دلفاردی آمار شهریورماه را  804 پرواز ذکر کرد که  رشد 35 سورتی پرواز نسبت به مردادماه داشته است. این رشد آماری با توجه به برقراری پروازهای شرکت‌هواپیمایی اروان ایر  افزایش پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر ،در مسیر پروازی مهرآباد _بندرعباس و بالعکس به ثبت رسیده است.
وی به پرواز هواپیمایی پارس ایر در مسیر بندرعباس _ آبادان و بالعکس با گنجایش 48 نفر در هفته 2 بار در آبان ماه جاری سخنانی بیان داشت و گفت: حداقل نیاز پروازی از مسیر بندرعباس به شیراز روزانه ۲ تا سه پرواز بوده که با توجه به استقبال مسافران در ماه آینده مقرراست پروازهای  شیراز حداقل روزانه به دو سورتی برسد که اکنون هفته‌ای پنج سورتی به این مقصد انجام می‌شود. دلفاردی ادامه داد: همچنین برای مسیر کیش به هفته‌ای ۱۵ تا ۲۰ پرواز نیاز است اما اکنون چهار پرواز انجام می‌شود، همچنین تعداد پروازها در مسیر بندرعباس به مشهد مقدس هم روزانه یک پرواز بوده که حداقل باید به ۲ پرواز در این مسیر نیاز است. 
وی بیشترین نشست‌وبرخاست  پروازها  به تهران، مشهد وشیراز اعلام کرد و از رایزنی برای افزایش پروازهای بزرگ‌تر از سوی شرکت‌های هواپیمایی سخن گفت و افزود: شمار مسافران به شدت افزایش‌یافته است و لذا بخش بزرگی از کمبود بلیت ناشی از افزایش مسافر است.دلفاردی گفت: در این ماه  تعداد پروازهای بندرعباس_تهران به صورت هفتگی حدوداً  ۱۴۰سورتی پرواز، تبریز  به  3 سورتی پرواز رسیده است. وی از پرواز هفتگی 3 سورتی در بندرلنگه و دو سورتی از ابوموسی نیز سخنانی بیان داشت.
 

 افزایش پروازهای خارجی 

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان تعداد پروازهای خارجی در هرمزگان امسال بیش از 2برابر رشد دانست و افزود: ظرفیت‌های موجود در فرودگاه بندرعباس برای ارتباط بیشتر با کشورهای حوزه خلیج‌فارس است و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده پرواز دبی- بندرعباس و بالعکس _همه روزه از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به مقصد دبی که بعضی از روزهای هفته ۴سورتی پرواز در روز دارد.وی ادامه داد: در حال حاضر پرواز دبی - بندرعباس 10 سورتی در هفته توسط دو شرکت هواپیمایی از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس انجام می‌شود.دلفاردی از پرواز به مسقط عمان در هفته‌ای یک سورتی  در سه‌شنبه‌ها خبر داد و اظهار داشت: برای افزایش پروازها پی گیر هستیم و مقرر است دو سورتی پرواز در برنامه هفتگی قرار گرفت و در صورت استقبال مسافران افزایش پیدا می‌کند.وی با اشاره به عدم پرواز از بندرعباس به قطر گفت:به دلیل عدم استقبال و شرایط سخت کشور قطر، پروازی در این مسیر نداریم البته صحبت‌های در این زمینه صورت گرفته احتمالاً در ما آینده یک پرواز به مقصد قطر انجام شود.دلفاردی از راه‌اندازی مسیر پروازی به نجف و ترکیه در آینده خبر داد.این مقام مسئول  در خصوص  پروازهای خروجی به فرودگاه گفت: اعزام مسافر در مدت‌زمان اعلام‌شده پنج هزار ۲۳ فروند که در مقایسه با مدت‌زمان مشابه در سال گذشته رشد داشته است.
 

 بهسازی محوطه فرودگاه بااعتباری بالغ‌بر  96میلیارد تومان 

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان در ادامه سخنان به بهسازی محوطه و پارکینگ فرودگاه بندرعباس گریزی داشت  که این محوطه به متراژ 40 هزار مترمکعب با هزینه‌ای بالغ‌بر 96 میلیارد تومان مسقف و اعتبار آن از بودجه شرکت فرودگاه‌ها تأمین می‌شود. وی از جانمایی باند دوم خبر داد که این موضوع در حال مطالعه و بررسی است افزود: احداث باند دوم این فرودگاه جزو نیازهای کنونی است که این نیاز در آینده تشدید می‌شود تا بتوان تعداد پروازها را افزایش داد.
دلفاردی در خصوص جابه‌جایی فرودگاه میناب هم گفت: این فرودگاه با توجه به موقعیت زمین و همچنین محیط اطرافش برای نشست و برخاست هواپیماها ناایمن بود، بنابراین با توجه به نیاز حال و آینده موضوع جابه‌جایی زمین فرودگاه میناب مطرح‌شده تا بتوان این فرودگاه را هم عملیاتی کرد. دلفاردی یادآور شد: اداره کل فرودگاه‌های هرمزگان علاوه بر بندرعباس دارای ۲ فرودگاه اقماری بندرلنگه و بو موسی است و خدمات ناوبری به سایر فرودگاه‌هایی که در این استان مشغول به فعالیت هستند شامل کیش وقشم می‌دهد.
  

 استخدام 

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان مهم‌ترین  چالش  این فرودگاه را  کمبود نیروی انسانی  دانست و گفت: که بیشترین کمبود نیروی انسانی  مربوط به حوزه  هوانوردی و فرودگاهی است.دلفاردی  ادامه داد: بر اساس چارت سازمانی باید قریب به   50  نفر در بخش ایمنی زمینی مشغول باشند که اکنون 30 نفر فعالیت دارند یا در بخش برج مراقبت که باید 46 نفر پرسنل داشته باشیم که 25 نفر مشغول کار هستند. وی پرسنل IT این مرکز از  ۲۴ نفر، ۸ نفر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: آگهی استخدام حدود 30 نفر نیرو در رشته‌های  الکترونیک ، برج مراقبت و IT  منتشر شده  که استخدامی  بندرعباس 30 نفر در نظر گرفته‌شده است. 
دلفاردی گفت:متقاضیان استخدام تا 30مهرماه مهلت دارند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام  به آدرس HTTPS://HRTC.IR  مراجعه  کنند. 
  

جابه‌جایی549هزار مسافر

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان به جابه‌جایی 549هزار و 327مسافر در 6ماه سال جاری از طریق فرودگاه بندرعباس  اشاره کرد. دلفاردی تعداد پروازهای داخلی و خارجی   به هرمزگان را  پنج هزار و 23 فروند پرواز اعلام کرد. وی افزود:‌  در ماه‌های گذشته  پنج  هزار و 23 پرواز و 459هزار و 327 مسافر با پنج  هزارو 866 تن بار پروازها انجام شد. 
  

 جزو ۶ فرودگاه برتر کشور

گفتنی است فرودگاه بندرعباس به مقاصد تهران، مشهد، رشت، ساری، تبریز، اهواز، کیش، تنب بزرگ، ابوموسی و … پرواز دارد. هم‌اکنون فرودگاه بین‌المللی بندرعباس دارای پروازهای روزانه به 18 مقصد داخلی و خارجی توسط ۱۵ شرکت پروازی است که جزو ۶ فرودگاه برتر کشور ازنظر نشست و برخاست محسوب می‌شود.

روزنامه صبح ساحل
منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها