دیوان محاسبات:

۴۵ هزار حساب بانکی غیرشفاف دولتی بسته شد



دادستان دیوان محاسبات اعلام کرد: براساس گزارشات و بررسی‌های انجام شده، سال گذشته ۴۵ هزار حساب بانکی غیرشفاف ادارات و نهادهای دولتی بسته شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، علی کامیار گفت: این اقدام در راستای انضباط مالی، شفافیت، پیشگیری و توجه به تکالیف الحاقی به عنوان یکی از وظایف دیوان محاسبات انجام شد.

وی بیان کرد: برخی دستگاه‌ها، ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی با هدف دیده نشدن در حسابرسی‌های سالانه، اقدام به افتتاح حساب‌های غیر خزانه‌ای با استفاده از همان فرصت مغفول مانده یکی از وظایف دیوان محاسبات می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: تمامی حساب‌های مسدود شده، به حساب‌های خزانه‌ای تبدیل شد.

کامیار گفت: شفاف شدن درآمد و هزینه‌ها و حتی پرداخت‌هایی که چه بسا به صورت بی‌ رویه به افراد یا پیمان‌های مختلف داده می‌شد، از مهمترین اثرات مسدود شدن این حساب‌ها بود.

وی افزود: این اقدام توانست جلوی بسیاری از همین مدل ریخت و پاش‌های مالی بی‌حساب و کتاب را بگیرد.

دادستان دیوان محاسبات به توجه ویژه و حساسیت‌ رئیس جمهور شهید اشاره کرد و گفت: گزارشی ما از تفریغ، مورد توجه شهید رئیسی قرار گرفت، ایشان تاکید داشت دولت و مدیران نسبت به انجام رفع اشکالات مورد توجه دیوان اقدام جدی کنند.

کامیار اضافه کرد: این رفتار شهید جمهور نشان می‌داد که وی در مبارزه با فساد و تخلفات در دولت، اراده جدی داشت.

وی یادآور شد: در دولت‌های پیشین زمانی که گزارش تفریغ بودجه از دیوان محاسبات برایشان ارسال می‌شد، برآشفته می‌شدند و تحمل دیدن آن گزارشات را نداشتند.

وی افزود: دولت‌های قبل دولت سیزدهم، حتی نسبت به گزارش تفریغ دیوان، طوری توجیه می‌کردند که گویی این تخلفات وجود ندارد.

کامیار ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی با اذعان به این که، کار دیوان محاسبات درست بوده، گزارش تخلفات انجام شده را به مدیران گوشزد می‌کردند که آنان نسبت به این مهم توجه جدی داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها