با حضور اهالی فرهنگ و ادب؛

سوگواره ادبی« روز وداع یاران» همزمان با سراسر کشور ، در استان هرمزگان برگزار شد



به همت اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان، و با همراهی حوزه هنری، سوگواره ادبی« روز وداع یاران» و با حضور شاعران محافل ادبی کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

                                                                               
به گزارش صبح ساحل، سوگواره ادبی« روز وداع یاران» با حضور «احسان کامرانی»، معاون سیاسی امنیتی استانداری، ، « محمدجواد خجسته»، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری، «محدثه درویشی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری،«فرشاد محمدی»، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، «پروین پشتکوهی»، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «راضیه عباسی»، مدیر حوزه علمیه خواهران بندرعباس و «سعید عبدلی زاده»، رئیس حوزه هنری استان و جمعی از اهالی شعر و ادب در سالن کنفرانس کتابخانه اندیشه آیت الله خامنه ای بندرعباس برگزار شد.
                        
ابتدای برنامه، معاون امنیتی، سیاسی استانداری ضمن تشکر از حضور هنرمندان و شاعران و عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و هیئت همراهشان بیان کرد: جسم و جان انسان بالاترین دارائی اوست و زمانی که انسان آن را فدا می کند نشان می دهد که خدا او را انتخاب کرده است.
                       
احسان کامرانی اذعان کرد: رئیس جمهور فقید از زمانی که انتخاب شد، تمام دغدغه اش این بود که گره ای از مشکلات مردم باز کند و تمام زندگیش خدایی بود و چه افتخاری بالاتر از اینکه به این درجه و مقام رسید.
 وی از حضور اهالی ادب و فرهنگ در این محفل ادبی قدردانی نمود و گفت: کسی که کار علمی و ادبی انجام می دهد، جایگاه خاصی دارد و باید ارج نهاده شود و منزلتشان حفظ گردد.
              
 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان ضمن تشکر از حضور مسئولین و اهالی شعر و ادب در برنامه سوگواره ادبی« روز وداع یاران» عنوان کرد: رئیس جمهور شهید در کنار انسانیت والایشان ، مدیر پرتوانی هم بودند و قول و عملشان یکی بود و قدرت ایران را در تمامی مجامع جهانی به منصه ظهور گذاشت.
فرشاد محمدی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور شهید،  به توسعه کتابخانه‌ها به ‌خصوص در مناطق محروم تاکید داشت و گفته بود: در دولت مردمی، عدالت فرهنگی بیشتر تاکید شده؛ چنانچه میزان کتابخانه‌ها در مناطق غیربرخوردار بیشتر شده است. نمونه‌ای از عدالت فرهنگی در این دولت را می‌توان در بخش افتتاح و ایجاد کتابخانه‌ها، کارهای فرهنگی، ایجاد سالن‌ها در سراسر کشور که میزان آن چند برابر بوده، مشاهده کرد.
وی تصریح کرد: شهید آیت الله رئیسی از جمله افراد دغدغه مند در حوزه فرهنگ و کتابخانه های عمومی بودند و همواره برای بهبود وضعیت پیگیر بودند و بر خود واجب میدانیم تا به زبان هنر، و اجرای برنامه های ترویجی، شخصیت این شهید بزرگوار را به همگان به خصوص جوانان نشان دهیم.
در ادامه این مراسم، «سعید عبدلی زاده»، رئیس حوزه هنری هرمزگان اظهار داشت:ما رئیس جمهوری را از دست دادیم که شهادت ایشان ، درس های بزرگی را در فضای سیاسی و اجتماعی ما یادآور شد.وی یادآور شد: اهالی شعر و ادب، خصوصا شعرا، تا به مضامین عالی نرسند، اهل خرج کردن هنرشان نیستند، اما آثار فاخر تولید شده از این اتفاق اندوهناک، نشان از این است که هنرمند مضمون داشته است و این مضامین حتما  مضامینی برخواسته از روح هنرمندان و احساساتشان می باشد.

گفتنی است: در ادامه برنامه جمعی از شاعران به خوانش اشعارشان در سوگ رئیس جمهور شهید و هیئت همراهشان پرداختند و در پایان از تمامی شاعران با اهدای لوح یادبود و هدیه تقدیر و تشکر به عمل آمد.
             
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها