رئیس شورای شهر بندرعباس ابراز امیدواری کرد؛

باز شدن گره‌های شهر در دولت چهاردهم



یک‌صد و بیست و نهمین جلسه شورای شهر بندرعباس بعد از سه بار لغو  برگزار شد. در این نشست اعضای شورا به زد و بندهای سازمانی در شورای شهر اعتراض کردند و خواستار پیگیری آن از مجاری قانونی شدند.
  

 شکوه حضور هرمزگانی‌ها در انتخابات

«مصیب نظری»، رئیس شورای شهر بندرعباس در ابتدای این نشست فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان و آغاز دهه محرم را تسلیت گفت و از حضور شکوهمند هرمزگانی‌ها در دو دوره انتخابات جمهوری تقدیر کرد و گفت: هر فردی با هر دیدگاهی باید دررسیدن به اهداف والای انقلاب به رئیس‌جمهور منتخب مردم کمک کند و وظیفه‌ی همه ما حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. مردم در دو هفته وفاداری و ولایت مدارشان را نشان دادند و به تعبیر مقام معظم رهبری کار درخشانی انجام دادند. پروپاگاندای رسانه‌ای که ایجادشده بود تا مردم را دلسرد کند جواب نداد.  منتخب مردم باید برای همه گروه‌ها قابل‌احترام باشد و ما در سایه همکاری و تعامل، آینده‌ی درخشانی را برای کشور عزیزمان و مردم شریف بندرعباس رقم بزنیم. امیدواریم با ظرفیت‌هایی که مجلس شورای اسلامی دارد و نشست‌های مختلفی که داشتیم بتوانیم مشکلات و گره‌های شهر را در دولت جدید برای پیشبرد امور مردم بندرعباس باز کنیم.
  

 اعتراض به انتصابات بی‌قاعده در شهرداری

«اسماعیل بواشه» در این جلسه نسبت به برکناری‌ تعدادی از نیروها و انتصابات خارج از قاعده در شهرداری بندرعباس اعتراض کرد و گفت: این
تغییرات در سطح‌های مختلف در شهرداری بندرعباس انجام می‌شود؛ از مدیران بالادستی شهرداری تا مدیران میانی؛ حتی مدیران رده پایین نیز از دست‌درازی آقایان مصون نمانده‌اند. افرادی با ابزار‌های فشاری که بر شهردار دارند حتی محل خدمت کارکنان شهر بندرعباس را نیز انتخاب و بر شهردار تحمیل می‌کنند. انتصابات وظیفه قانون شهردار است، اما اگر دخالت اعضای شورا در انتصابات جایگزینی و جابجایی پرسنل شهرداری ازنظر قانونی تخلف و جرم محسوب می‌شود؛ چرا بعضی از اعضای شورای از این موضوع مستثنا هستند. آقای شهردار آیا شعار انصاف و عدالت در شهرداری این بود؟ این موضوع سبب سرخوردگی و بی‌انگیزگی افراد توانمند و باسابقه و متخصص که سال‌ها در این حوزه زحمت‌کشیده و سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس محسوب می‌شوند خواهد شد. وی افزود: در شهرداری بندرعباس افراد بدین‌جهت که از فلان مدیر یا کارکنان شهرداری خوششان نمی‌آید اقدام به جابجایی آن‌ها می‌کنند با فساد گسترده مالی در نزدیکان و افراد منتسب به شهردار در داخل و خارج شهرداری مواجه هستیم علی‌رغم اینکه تخلفات صورت می‌گیرد اما هیچ ترتیب اثر قانونی از سوی شهرداری به اتهام انتصابی آنان داده نشده و موضوع لاپوشانی می‌شود.
لازم است در این موارد خاص دستگاه‌های امنیتی بازرسی استان دیوان محاسبات ورود به قاطعیت با افراد متخلف بدون مماشات برخورد قانونی را انجام دهند.
  

 «جهانداری»، ضعیف‌ترین مدیر تاریخ شهرداری است

بواشه افزود: سازمان فرهنگی ورزشی با مدیریت بسیار ضعیف جهانداری حرف برای گفتن زیاد دارد و می‌توان گفت از ضعیف‌ترین مدیران طول تاریخ شهرداری محسوب می‌شود و علی‌رغم نتایج و عملکرد ضعیف درزمینهٔ های مختلف فرهنگی ورزشی و ناتوان از انجام مأموریت‌های این سازمان و صرف هزینه‌های هنگفت میلیاردی بی‌حساب‌و کتاب از پول مردم در تیم فوتبال شهرداری همراه با نتایج ضعیف نه‌تنها فایده‌ای ندارد بلکه عزل هم نشده و گستاخ‌تر هم می‌شود. آیا در شهرداری بندرعباس بااین‌همه ظرفیت نیرویی نیست که سکان مدیریت این سازمان را بر عهده بگیرد که باید از وارداتی و ناتوان از مجموعه خارج از شهر استفاده شود. بواشه در انتهای جلسه افزود: نکته سوم تخلف در انتصابات نیروهای شرکتی است که با سفارش برخی از اعضا و وابستگان آن‌ها و افراد نزدیک به شهردار انجام می‌شود. گماشتن افراد شرکتی و دادن پست در حد شهردار ناحیه، خوش‌خدمتی‌هایی است که در ایام انتخابات مجلس انجام‌شده است. متأسفانه باوجود تذکرات بی‌شمار داده‌شده به شهردار در چندین نوبت اما حاضر به اصلاح آن نشدند. از مدیرکل امور شهری در این زمینه درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلفات ضمن برخورد قانونی گزارش نتایج رسیدگی و از روند پرونده این موارد را به اعضای شورای شهر گزارش دهد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها