دریافت سه باب مغازه در ازای واگذاری 30 درصد سهام کارخانه‌ی قلابی؛

معامله روی هــوا



کارخانه‌دار قلابی ساکن سیرجان در مسیر بندرعباس دستگیر شد. مرد 40 ساله با تملق و چاپلوسی موفق شده بود  سند 3 باب مغازه در حاجی‌آباد را به نام خود بزند. وی که یک سال قبل به‌صورت مخفیانه در شهرستان سیرجان زندگی می‌کرد با تصور اینکه از آن موضوع مدت زیادی گذشته و دستگیر نمی‌شود، برای عروسی برادرزاده‌ خود راهی بندرعباس شد. کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی هرمزگان که پس از تحقیقات، به سرنخ‌هایی دست ‌یافته بودند، وی را در 20 خردادماه سال جاری‌ در یکی از ایست و بازرسی‌ها ورودی بندرعباس دستگیر کردند. 
  

ماجرای مرد کارخانه‌دار 

اوایل سال گذشته مرد جوانی به نام حمید با فردی در شهرستان حاجی‌آباد آشنا شد و دریافت که وی مالک چند باب مغازه است. سپس با این مرد میانسال طرح دوستی ریخت  و خود را مالک یک کارخانه سیمان در شهرستان کرمان معرفی کرد. حمید با فن بیان و چرب‌زبانی و ارائه اسناد و مدارک مالکیتی جعلی موفق شد اعتماد وی را به‌دست آورد. مدتی گذشت تا اینکه حمید به آن مرد پیشنهاد داد در قبال  30 درصد سهیم شدن در سهام کارخانه، سند مغازه‌ها را به نام او بزند. وی که فریب حرف‌های حمید را خورده بود، با تصور اینکه چند روز دیگر سهام‌دار کارخانه شده و سود زیادی نصیبش می‌شود اسناد سه باب مغازه‌اش به ارزش 40 میلیارد ریال را به نام حمید زد. مدتی گذشت حمید به بهانه‌های مختلف جوابگوی تلفن‌های این مرد میان‌سال نبود تا آنکه کاملاً ارتباط را قطع کرد. مالباخته پس از تحقیقات فهمیدطرف مقابل کلاهبردار است.
  

 نحوه دستگیری 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان درخصوص این پرونده گفت: در پی وصول یک فقره پرونده از شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس‌مبنی بر دستگیری محکوم متواری به اتهام کلاهبرداری، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. سردار "علی‌اکبر جاویدان" در تشریح این خبر بیان داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کرده که بررسی‌های اولیه صورت گرفته حاکی از آن بود که متهم با ترفندهای متقلبانه و تبلیغات واهی با معرفی خود به‌عنوان مالک یک کارخانه سیمان در شهرستان کرمان با شیوه و شگرد فریبکارانه و ارائه اسناد و مدارک مالکیتی جعلی با اغفال یکی از شهروندان سه باب مغازه به ارزش 40 میلیارد ریال در قبال شراکت در 30 درصد از سهام کارخانه را از وی تملک کرده است. 
این مقام انتظامی استان اظهار داشت: پس از تنظیم قرارداد مالکیت با فروش واحدهای تجاری موردنظر به اشخاص ثالث و دریافت وجوه مزبور با قطع ارتباطات خود، به مکان نامعلومی متواری و پیگیری مالباخته جهت دریافت وجوه پرداختی خود منتج به نتیجه نشده است.سردار جاویدان  افزود: پس از طرح شکایت در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس و سیر تشریفات قضایی پرونده، با رأی دادگاه کیفری متهم به پرداخت کلیه وجوه دریافتی به شاکی محکوم شد که موضوع دستگیری این کلاهبردار به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت و با اقدامات اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی متهم در ایست و بازرسی شهید میرزایی بندرعباس شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد. / اسم متهم مستعار است. 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها