دولت و مجلس برای تخصیص اعتبارات لازم راهسازی هرمزگان كمك كنند



به گزارش صبح ساحل ، جاسم جادری عصر چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت پروژه های راهسازی هرمزگان كه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: در دولت یازدهم با همت خوبی كه صورت گرفت، هزار كیلومتر راه روستایی در طول یك سال در هرمزگان احداث و بهسازی شد كه امید زیادی در میان مردم ایجاد كرد.
وی ادامه داد: احداث هزار كیلومتر راه روستایی یك كار جهادی بی نظیر در استان بود و هم اكنون نیز برای احداث هزار كیلومتر دوم راه روستایی در هرمزگان به منظور بهره مندی مردم در روستاهای بالای 20 خانوار ، نیازمند كمك هستیم.
جادری بیان داشت: تكمیل و بهسازی 35 كیلومتر از جاده میناب – جاسك و احداث 50 كیلومتر بزرگراه كوه مبارك – جاسك از جمله دیگر پروژه های مهم راهسازی درهرمزگان است.


استاندار هرمزگان گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای احداث پالایشگاه هرمز و شهرك صنعتی ایران و چین در كوه مبارك و اشتغال هزاران نفر در آن منطقه، نیاز است زیرساخت مهم راه برای این پروژه ها در شرق هرمزگان ایجاد شود.
وی خاطرنشان كرد: احداث كمربندی بندرخمیر، احداث پنج زیرگذر در جاده دهنو و سرخون در شهرستان بندرعباس و احداث بزرگراه ساحلی بندرعباس به تیاب كه مسیر بندرعباس به میناب را كاهش می دهد از دیگر درخواست ها در این زمینه است.
لازم به ذكر است، براساس آمارهای موجود، استان هرمزگان از نظر شاخص راه روستایی پائین است.


جمعیت روستایی استان هرمزگان طبق آمارهای موجود با بیش از 786 هزار نفر در قالب 2244 آبادی، 55 درصد كل جمعیت استان را به خود اختصاص داده اما حدود 3700كیلومتر از جاده های روستایی این استان از خدمات امدادی و كنترلی بی بهره است.
استان هرمزگان طبق تقسیمات كشوری شامل 13 شهرستان 33 شهر و 2244 آبادی است و جمعیتی افزون بر یك میلیون و 578 هزار و 183 نفر دارد كه بیش از 53 درصد از كل این جمعیت در روستا ها زندگی می كنند.
روشن است كه رشد و توسعه هر منطقه، نیازمند ایجاد راه و صنعت راه سازی است و این موضوع در تمام ادوار، از اصلی ترین مطالبات مردم در سراسر استان و كشور بوده و هست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها