اهالی کیش از گرما به ماشین ها پناه می برند!



صبح ساحل، اجتماعی _ مدیرعامل شرکت آب و برق منطقه آزاد کیش در پی قطع گسترده برق در جزیره از نوبتی شدن برق رسانی در کیش خبر داد. علی اصغر امجدی  با اشاره به این‌که 30 هزار مشترک برق در جزیره وجود دارد دلیل قطعی برق را اختلاف بین وزارت نیرو، شرکت آب و برق کیش و شرکت فلات قاره خواند. وی افزود: شرکت آب و برق کیش از وزارت نیرو طلب دارد و از سوی دیگر شرکت فلات قاره که گاز نیروگاه را تامین می‌کند نیز از شرکت آب و برق طلبکار است. مدیر عامل شرکت آب و برق منطقه آزاد کیش تصریح کرد: شرکت فلات قاره براساس طلبی که از شرکت آب و برق کیش دارد گاز نیروگاه کیش را قطع کرده بنابراین برق رسانی به جزیره نوبتی شده است. امجدی با تاکید بر کمبود برق در جزیره کیش، گفت: با توجه به کمبود سوخت، برق درجزیره به صورت نوبتی قطع خواهد شد. وی در پایان یادآور شد که اختلاف بین شرکت‌ آب و برق و وزارت نیرو سالیان سال است که وجود دارد. قطعی برق در حالی است که تابستان آغاز شده و دمای هوای کیش بیش از 40 درجه است و روز به روز گرمتر خواهد شد. با پیگیری‌های خبرنگار ایسنا تنها جوابی که بخش دولتی در مورد قطعی برق در کیش داد این بود که شرکت آب و برق کیش شرکتی خصوصی است و قطعی برق در کیش به آن شرکت برمی گردد. این درحالی است که اکنون دولت در حال واگذاری نیروگاه‌ها به بخش خصوصی است و بارها در پاسخ به این پرسش که چه تضیمنی برای عدم قطع برق در صورت واگذاری نیروگاه به بخش خصوصی وجود دارد گفته است که اهلیت افراد سنجیده می شود و با توجه به تضامینی که در قراردادها ذکر می شود، خاموشی به هیچ وجه رخ نخواهد داد. با وجود اختلاف بین دولت، بخش خصوصی، شرکت برق و گاز دود این موضوع تنها به چشم مشترکین و شهروندان جزیره کیش خواهد رفت که در حال حاضر از فرط گرما به ماشین‌های خود پناه برده‌اند.

منطقه آزاد مسئولانهتر رفتار کنند 

 نماینده مردم بندرلنگه در  مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قطعی‌های مکرر برق در جزیره کیش اظهار کرد: اختلافات میان دستگاه‌های مسئول در امورات مردم نباید موجب قطع برق مردم و تحمیل دمای 42 درجه بر آنها شود. به گزارش ایسنا، بدنبال قطعی‌های مکرر برق در مناطقی از جزیره کیش که مردمانش این روزها درجه حرارت بالا و رطوبت بسیار زیاد را پشت سر می‌گذارند، صدای نماینده مردم در مجلس را هم در آورد.  احمد جباری، نماینده مردم بندرلنگه،‌ بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این مسئله، علت این قطعی‌های برق را که نارضایتی‌های بسیاری را بدنبال داشته، اختلاف بین دستگاه‌ها می‌داند. جباری دراین خصوص اظهار کرد: اختلافات میان دستگاه‌های مسئول در امورات مردم نباید موجب قطع برق مردم و تحمیل دمای 42 درجه بر آنها شود. وی افزود: بنا به بررسی‌های صورت گرفته، علت قطعی گاز نیروگاه کیش، از طرف شرکت فلات قاره(وزارت نفت) بوده و بدهی‌ها و طلب‌های میان خود و وزارت نیرو را دلیل اصلی آن عنوان می‌کنند. نماینده مردم بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید مسئولین امر در این زمینه پاسخگو باشند، اضافه کرد: حال سوال اینجاست که چرا باید سوءمدیریت و ناکارآمدی برخی از بخش‌ها را  مردم تحمل کنند؟

جباری تصریح کرد: در این آشفته حالی که طی روزهای اخیر برای مردم جزیره کیش بوجود آمده، مسئولین امر نباید فشار به مردم را واسطه انجام کارها و رفع بدهی‌ها و وصول طلب‌های خودشان قرار دهند. رئیس کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی از مسئولین منطقه آزاد کیش هم خواست به عنوان نهاد بالادستی در حوزه ایجاد هماهنگی میان بخشهای فعال در این جزیره، فعالانه‌تر و مسئولانه‌تر عمل کنند و جلوی این قبیل ناهماهنگی‌ها که زندگی روزانه مردم و خانواده‌های آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گرفته شود. جباری در عین حال با اشاره به اهمیت جزیره کیش در معادلات اقتصادی و منطقه‌ای، عنوان کرد: نمی‌توان به بهانه بدهی و وجود مشکلات مالی برق مردم را در این گرمای طاقت فرسا قطع کرد و اینچنین غیرمسئولانه نسبت به امورات مردم رفتار کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها