بازار مجازی صنایع دستی شهر خلاق بندرعباس رونمایی شد



بازار مجازی صنایع دستی وابسته به مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس با حضور شهردار این شهر رونمایی شد.

به گزارش صبح ساحل، عباس امینی زاده یکشنبه در آیین رونمایی  تارنمای این بازار مجازی اظهار داشت:یکی از اهداف اصلی پیوستن بندرعباس به شهرهای خلاق یونسکو ، کمک به اقتصاد و معیشت مردم بندرعباس است که راه اندازی بازار مجازی صنایع دستی ، نخستین گام تحقق این هدف است.
عباس امینی زاده افزود: این اقدام بسترساز معرفی و فروش صنایع دستی خانگی بندرعباس  به خریداران در سراسر جهان خواهد بود.
وی تصریح کرد:در شهرداری به این نتیجه رسیده این که فعالیت های عمرانی و خدمات شهری ، بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعی ناقص خواهد بود و در حال حاضر اقتصاد و معیشت مهمترین دغدغه اقشار مختلف مردم بندرعباس است.
امینی زاده اضافه کرد: بررسی های انجام شده نشان داد صنایع دستی با توجه به قدمت و هویتی که در بندرعباس دارد یکی از زمینه های مناسب برای تقویت اقتصاد خرد خانوارهاست که می تواند در کانون توجه برنامه های شهر خلاق قرار گیرد.

     

     
شهردار بندرعباس ضمن استقبال از اقدام مرکز خلاقیت و فناوری های نوین  یادآور شد:این حرکت با راه اندازی مرکز نمایش ، آموزش و فروش صنایع دستی در محل بازار ماهی قدیم واقع در محله پشت شهر تکمیل خواهد شد و پس از آن حداقل ۲مرکز تحت عنوان خانه صنایع دستی در مناطق مختلف شهرداری ایجاد می شود.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین  شهرداری بندرعباس نیز ضمن معرفی سایت فروش صنایع دستی ، حذف واسطه و ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکننده و خریدار را مهمترین مزیت این بازار مجازی اعلام کرد.
احمد پایدار یادآور شد:در این بازار مجازی نه تنها هیچگونه کارمزدی از صنعتگر صنایع دستی و خریدار دریافت نمی شود بلکه تخفیف هایی نیز در راستای تقویت فروش صنایع دستی برای خریداران در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: بخش آموزش نیز در این بازار مجازی پیش بینی شده و صنعتگران صنایع دستی می توانند به آسانی غرفه فروش خود را در آن راه اندازی کرده و محصولات خود را ارائه کنند.
به گغته پایدار بازار مجازی صنایع دستی بندرعباس با همکاری دفتر« نهضت کارآفرینی مردمی»یا مهمان و انجمن اقتصاد مقاومتی استان راه اندازی شده است.
دی ماه سال ۱۳۹۸بندرعباس با محوریت صنایع دستی به فهرست شهرهای خلاق یونسکو پیوست.
بازار مجازی صنایع دستی با آدرس اینترنتی www.bazarhormozgan از اولین برنامه های بندرعباس پس از پیوستن به فهرست شهرهای خلاق یونسکو است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها