نماینده پارلمان عراق:

پیشرفت ایران در زمینه ساخت واکسن کرونا ستودنی است



نماینده پارلمان عراق امروز (یکشنبه )‌در توئیتی ضمن اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید واکسن کرونا ، گفت که ایران اولین کشور مسلمانی است که سه واکسن کرونا ارایه می‌کند و باید این پیشرفت را به جهان اسلام تبریک گفت .

به نوشته ایرنا، «نعیم العبودی» نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق در توئیتر نوشت که در زمانی که قدرتهای بزرگ برای تولید واکسن های ویروس کرونا رقابت می کنند، ایران به عنوان اولین کشور اسلامی سه واکسن ارائه می کند. اولین واکسن در ماههای آینده به بازارها عرضه خواهد شد، دومین واکسن مشترک با کوبا است و سومین واکسن نیز متعلق به موسسه رازی. این امر یک موفقیت شگفت انگیز است که ما به مسلمانان جهان تبریک می گوییم. 
دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا شش بهمن ماه جاری گفته بود: واکسن ایرانی کرونا مراحل ساخت را با موفقیت دنبال می کند و این امر نشان می دهد که واکسن ایرانی در زمان مقرر خود تولید و به بازار داخلی عرضه خواهد شد.


مصطفی قانعی افزود که اولین واکسن ایرانی کرونا با نام "کوو ایران برکت" حدود یک ماه است که وارد نخستین فاز تست انسانی شده است.
وی تصریح کرد که موسسه واکسن سرم سازی رازی دومین مجموعه سازنده واکسن کرونا است که این واکسن درچند روز آینده وارد مرحله تست انسانی می شود. 
به گفته دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، انستیتو پاستور با همکاری مشترک کوبا به احتمال زیاد اواخر اسفند ماه امسال وارد مرحله سوم تست انسانی واکسن کرونا می شود.


علی ربیعی سخنگوی دولت هم روز هفتم بهمن ماه گفته بود که مراحل ساخت سه واکسن ایرانی در بنیاد برکت، انستیتو رازی و انستیتو پاستور به خوبی به پیش می رود و این امید هست که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده مردم از واکسن ایرانی استفاده کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها