ادامه فعالیت بندر شهید حقانی با‌وجود وزش باد



مدیر اداره بندر و دریانوردی شهید حقانی گفت: شناورهای مسافری با وجود وزش باد درحال دادن خدمات به شهروندان و مسافران در این بندر هستند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد احمدی زاده گفت: شدت باد در مسیر بندرعباس به قشم و بندرعباس به هرمز به حدی نیست که بتواند مانع از ترددهای شناوری در این مسیرها شود.

وی ادامه داد:شدت باد و موج‌هایی که ایجاد می‌کند مانع از تردد شناورهای مسافری از بندرشهید ذاکری قشم به جزایر لارک و هرمز شده است.

وی اضافه کرد: چنانچه شدت وزش باد افزایش نیابد تردد شناورهای مسافری از بندر شهید حقانی به جزایر هرمز و قشم طبق برنامه روزهای قبل ادامه می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ۲ روز پیش گفت: شناورهای سبک با توجه به مواج شدن دریا از تردد در خلیج فارس و دریای عمان خودداری شود.

مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: طبق پیش بینی هواشناسی تا روز سه شنبه ۱۵ تیرماه در محدوده دریای عمان، تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس با تاکید بر جاسک، سیریک، جزایر قشم، هنگام، لارک، ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک وزش بادهای شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا می‌وزد.

وی  ادامه داد: تشدید سرعت بادهای جنوب شرقی و مواج شدن دریا در منطقه، اختلال در ترددهای دریایی (شناورهای مسافربری و قایق های سبک)، پاره شدن تورهای صیادی از مخاطرات ورود این سامانه است که هرمزگانی‌ها باید این هضدار را جدی بگیرند.

دبیر ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان ابراز کرد: تمهیدهای لازم برای تردد ایمن شناورها با توجه به اختلال در ترددهای دریایی در مناطق ساحلی و فراساحلی اتخاذ و بکار گرفته شود و احتیاط های لازم انجام گیرد.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها