معاون وزیر بهداشت:

بیشتر کشورهای دنیا سینوفارم و اسپایکوژن را قبول دارند / میزبان جام جهانی هم از سینوفارم استفاده کرده است



معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر واکسن های سینوفارم و اسپایکوژن در کشور موجود هستند. بیشتر کشورهای دنیا این واکسن ها را قبول دارند. کشور قطر که میزبان جام جهانی فوتبال است؛ واکسن سینوفارم را به طور گسترده استفاده کرده و طبیعتا این نوع واکسن مورد تایید این کشور است.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای واردات و خرید واکسن کرونا نداریم؛ مگر این که واکسن های اهدایی وارد کشور شوند. واکسن های تولید داخل کفایت نیاز مردم کشورمان را می دهند. حتی ما  توانایی خودمان را در زمینه صادرات واکسن کرونا نشان داده ایم.

او ادامه داد: واکسن های تولید داخل از اثربخشی خوبی در واریانت های مختلف برخوردار بوده اند. در حال اخذ تاییدیه های بین المللی نیز هستند. هیچ کدام از واکسن های موجود در کشور تاریخ انقضایشان نگذشته است و همگی توسط سامانه تیتک چک می شوند.

او افزود: در یک برهه زمانی در دوران شیوع بیماری کرونا، ملاک سفر به کشورها تزریق واکسن های خاص و مورد تایید بود؛ اما الان این ملاک تغییر پیدا کرده است.

او گفت: توصیه ما به مردم این است که دستورالعمل های بهداشتی را مانند زدن ماسک رعایت کنند و اقدام به تزریق دز یاد آور واکسن کرونا کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها