مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان خبر داد:

ثبت بیش از 2 میلیون تردد بین استانی در خردادماه



مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان آخرین وضعیت تردد محورهای استان هرمزگان را بر اساس سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند اعلام کرد و گفت: استان هرمزگان بیش از 2 میلیون و 185 هزار و 114 تردد بین استانی در خردادماه داشته است. 



به گزارش صبح ساحل، «عباس شرفی»، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان بابیان اینکه بیش از 2 میلیون و 185 هزار و 114 تردد بین استانی در خردادماه داشته است، گفت: این آمار نسبت به ماه گذشته {اردیبهشت‌ماه}، 5 درصد کاهش‌یافته و نسبت به خردادماه سال 1402، 22 درصد افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه بیشینه مجموع تردد ورود و خروج به استان در روز سه‌شنبه 4 خرداد بوده است، ادامه داد: متوسط تردد بین استانی روزانه از ابتدای خردادماه، 70 هزار 488 وسیله نقلیه ثبت‌شده است و تغییرات تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 22 درصد افزایش داشته است.

شرفی اضافه کرد: بیشینه انباشت و تخلیه وسایل نقلیه در استان در ماه خرداد در روز 27 خردادماه، میزان 25 هزار 848 وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان افزود: بندررجائی-بندرعباس (تقاطع غیر هم‌سطح)،بندرعباس-بندررجائی (تقاطع غیر هم‌سطح)،میناب-بندرعباس (پل شور)(متناظر توزین)،بندرعباس-ایسین راه‌آهن، دارای بیشترین تردد در خردادماه بوده است.وی محورهای دارای بدترین سطح سرویس را رهدار-زیارت پیرچوگان، زیارت پیرچوگان-رهدار، بشاگرد-قلع گنج، قلع گنج-بشاگرد و بشاگرد-سندرک اعلام کرد.
شرفی بیان کرد: سهم مبدأ تردد پلاک‌های مشاهده‌شده در استان هرمزگان بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت‌شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای ماه، 281 هزار و 81 پلاک خودرو یکتا می باشد که استان فارس با 27 درصد،استان کرمان 18 درصد،استان تهران 10 درصد و استان اصفهان با 7 درصد بیشترین سهم را داشته اند .

این مقام مسئول گفت: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده‌شده توسط سامانه‌های پلاک خوان در بازه ماه خرداد در روز چهارشنبه 9 خرداد، معادل 38 درصد کل وسایل نقلیه مشاهده‌شده بوده است. همچنین از ابتدای ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 7 درصد سهم وسایل نقلیه غیربومی در استان افزایش داشته است.

وی افزود: ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان‌دهنده آن است که در خردادماه، تقریباً 102 هزار و 931 هزار وسیله نقلیه (معادل 51 درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده‌شده در استان) کمتر از یک روز در استان اقامت داشتند.

شرفی بیان کرد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت‌شده در دوربین‌های پلاک خوان در خردادماه، 2 میلیون 210 هزار و 269 از وسیله نقلیه از استان هرمزگان در یزد 3 درصد، خراسان رضوی 5 درصد، تهران 5 درصد، مازندران 5 درصد، قم 5 درصد، اصفهان 10 درصد، کرمان 21 درصد، فارس 27 درصد و سایر استان‌ها 19 درصد بوده است. استان‌های فارس، کرمان و اصفهان نیز بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان ادامه داد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های رؤیت شده در ماه قبل از مجموع 8 میلیون و 198 هزار و 978 تردد رؤیت شده در استان هرمزگان،52 هزار و 107 مورد انواع تخلفات به تفکیک؛ 96 درصد تا 30 کیلومتر بر ساعت تجاوز از سرعت مجاز، 1 درصد بیش از 50 کیلومتر بر ساعت تجاوز از سرعت مجاز و 3 درصد بین 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت تجاوز از سرعت مجاز ثبت‌شده است که تخلف بیش از 50 کیلومتر بر ساعت در این بازه،257 مرتبه تکرار، نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولین ذی‌ربط است.

وی در پایان گفت: محورهای دارای بیشترین تخلف سرعت در خردادماه؛ بندرعباس_جاسک و بالعکس، سیرجان_بندرعباس، بندرعباس_لار و بالعکس بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها