ناظر گمرکات استان خبرداد:

افزایش ۳۱۴ درصدی درآمد گمرکات هرمزگان



ناظر گمرکات هرمزگان گفت: گمرکات استان از ابتدای سالجاری تاکنون به درآمد ۳۱۰ هزار میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۱۴ درصدی داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل، حسین سعیدی در نشست با ابراهیم مرادیان مدیرکل دیوان محاسبات هرمزگان افزود: میزان صادرات از گمرکات هرمزگان در این مدت ۲۵ میلیون تن به ارزش ۲۹۸ هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: بیشترین کالاهای صادراتی شامل انواع فلزات، مواد پلاستیکی، محصولات صنایع شیمیایی، محصولات معدنی و محصولات صنایع غذایی بوده که به مقصد کشورهای امارات متحده عربی، چین، عمان، ترکیه و هند بارگیری شد.

مدیرکل گمرک شهید رجایی درخصوص میزان واردات از گمرکات هرمزگان نیز بیان داشت: ۶ میلیون تن کالا به ارزش ۲ هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال وارد گمرکات استان شده که از لحاظ تناژی سه درصد و از نظر ارزش ۴۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی، با بیان اینکه ترانزیت خارجی و داخلی به ترتیب ۴۸ درصد و ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، افزود: بیشترین کالاهای وارداتی نیز شامل برنج، پلاستیک، گوشت، ماشین آلات و سایر موادمعدنی بوده که از کشورهای چین، هند، امارت متحده عربی، آلمان و ایتالیا وارد استان شده است.

در پایان این نشست حسین سعیدی ناظر گمرکات هرمزگان به همراه ابراهیم مرادیان مدیرکل دیوان محاسبات استان از اسکله شهید رجایی و انبارهای برنج، گندم و ذرت بازدید کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها