هواشناسی قشم:

دریا در تنگه هرمز و شرق جاسک مواج است



رییس اداره هواشناسی قشم گفت: دریا امروز (دوشنبه دوازدهم دی ۱۴۰۱) با وزش باد شمال شرقی (نعشی) در تنگه هرمز، شرق جاسک و جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی مواج است و شرایط رفت و آمد های دریایی ایمن نخواهد بود.

        

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری با تاثیرات سامانه پرفشار در مناطق مرکزی، شرقی و شمالی استان هرمزگان وزش باد نسبتا شدید مورد انتظار است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سرعت باد (باد نعشی) در مناطق شرقی و مرکزی استان، در ساعت های قبل از ظهر، وقوع گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی قشم توضیح داد: دریا در روز جاری در تنگه هرمز، شرق جاسک و جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی نسبتا مواج خواهد بود و شرایط رفت و آمدهای دریایی ایمن نخواهد بود، سرعت باد در ساعت های صبح تا ظهر به ویژه در تنگه هرمز در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج در محدوده ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: با گذر یک موجی بارشی از مناطق جنوبی خلیج فارس، ضمن افزایش ابرناکی در سطح استان، در برخی نقاط غربی وقوع بارش خفیف باران دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: ماندگاری سامانه پرفشار تا روز چهارشنبه (۱۴ دی) سبب نا پایداری جوی و دریایی در نقاطی از استان هرمزگان خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی قشم با پیش بینی آینده نگری مهم هواشناسی برای هفته آینده گفت: در روزهای پنجشنبه (۱۵ دی تا شنبه ۱۷ دی) با تاثیر یک موج بارشی در نقاطی از استان هرمزگان از جمله مناطق غربی و دریایی رگبار باران و رعد و برق مورد انتظار است.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۳ درجه و ۷۹ درصد و شهر قشم را ۱۶ و ۷۶ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها