وقوع انفجار در بخش‌هایی از شهرستان سراوان / تایید حمله پاکستان به خاک ایران



معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از شنیده شدن صدای چند انفجار درچند محدوده اطراف سراوان استان سیستان و بلوچستان خبر داد. رسانه‌های پاکستانی مدعی شدند که این موضوع به حمله ارتش این کشور به گروه‌های جدایی‌طلب بلوچ در خاک جمهوری اسلامی مربوط بوده است. احمد وحیدی وزیر کشور ایران تعداد کشته های حمله موشکی پاکستان به روستایی در نزدیکی مرز ایران که همگی از اتباع خارجی بودند را ۹ نفر اعلام کرد.

 
           
به گزارش صبح ساحل، رسانه‌ها از شنیدن صدای انفجار در محدوده شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان خبر می‌دهند.
خبرگزاری مهر به نقل از علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان این موضوع را تایید و اعلام کرد که مسئولان امنیتی و انتظامی در حال بررسی موضوع هستند. 

همچنین این خبرگزاری در گفتگو با یک منبع آگاه از شنیده شدن صدای انفجار و سپس حمله پهپادی و موشکی به منطقه شمسر سراوان خبر داده و نوشته است که این انفجارها بر اساس آخرین اطلاعات باعث مجروحیت چند نفر شده‌اند.

مهر به به ادعای رسانه‌های پاکستانی نیز اشاره کرده است که این انفجارها ناشی از حمله ارتش این کشور به گروه‌های جدایی‌طلب بلوچ در خاک جمهوری اسلامی بوده است. 

همچنین سایت دیده بان ایران نیز در این مورد نوشت ارتش پاکستان در یک حمله هوایی به اهدافی در شهرستان سراوان حمله کرد. خبرگزاری ارتش پاکستان از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های «تروریست‌ها» در سیستان و بلوچستان ایران و به جا ماندن آسیب‌ها و خسارت‌های سنگین خبر داد.

خبرگزاری ارتش پاکستان گزارش‌ها درباره هدف قرار گرفتن پایگاه‌های سپاه در استان سیستان و بلوچستان را تکذیب کرد و گفت پایگاه‌های «ارتش آزادی‌بخش بلوچستان» و «جبهه آزادی‌بخش بلوچ» هدف حمله قرار گرفته‌اند.

در روزهای گذشته در پاسخ به حملات گروهک‌های تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش الظلم (جیش العدل) را در خاک پاکستان توسط موشک و پهپاد منهدم کرد. منطقه هدف قرار گرفته منطقه‌ای به نام کوه سبز در استان بلوچستان پاکستان بود که یکی از بزرگترین مقرهای گروهک جیش الظلم در آن قرار داشت (تابناک).

این موضوع با واکنش پاکستان مواجه شد و روز گذشته، این کشور سفیر خود را در ایران فراخواند و از سفیر کشورمان خواست خاک پاکستان را ترک کند. 

به گزارش تجارت‌نیوز، خبرنگار پاکستانی نیویورک‌تایمز نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، پاکستان اهدافی متعلق به جدایی‌طلبان بلوچستان در خاک ایران را هدف قرار داده است. 

رئیس جمهور پاکستان بر لزوم دیپلماسی و تعامل میان تهران و اسلام‌آباد تاکید کرد

ئیس جمهوری پاکستان با اشاره به اهمیت روابط برادرانه این کشور با جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم بکارگیری دیپلماسی و مذاکرات برای رسیدگی به چالش‌های مشترک تاکید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی کاخ ریاست جمهوری پاکستان در اسلام‌آباد، عارف علوی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تروریسم یک چالش مشترک است و برای مقابله با آن نیازمند همکاری جمعی در منطقه و جهان می‌باشد.

وی اظهار داشت که پاکستان از روابط دیرینه و برادرانه با ایران برخوردار است لذا دو کشور برای حل مسائل باید از کانال‌های دیپلماسی و مذاکرات وارد شوند.

رئیس جمهور پاکستان تاکید کرد که این کشور به حق حاکمیت و تمامیت ارضی تمامی کشورها احترام می‌گذارد و متقابلا انتظار دارد تا سایر کشورها نیز بر طبق همین رویه و اصول اقدام کنند.

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در ‌کنفرانس مطبوعاتی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به خبرنگار ایرنا بر تلاش‌های آن کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با چالش‌ تروریسم تاکید کرد و گفت: ایران کشور برادر ما است و پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایه خود احترام می‌گذارد.

ممتاز زهرا افزود: ما هیچ تمایلی به تشدید تنش‌ها نداریم و با توجه به روابط برادرانه میان دو کشور انتظار می‌رود هیچ اقدامی برای تحت تاثیر قرار گرفتن صلح و امنیت در منطقه صورت نگیرد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشور بسیار نزدیک و همسایه ما است و معتقدیم که کانال‌های ارتباطی میان دو کشور می‌تواند راهکار رسیدگی به مسائل مشترک باشد.

  

پیش از این احمد وحیدی وزیر کشور ایران تعداد کشته های حمله موشکی پاکستان به روستایی در نزدیکی مرز ایران که همگی از اتباع خارجی بودند را ۹ نفر اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن محکومیت حمله بامداد امروز پاکستان به نقطه مرزی ایران اعلام کرد که کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امورخارجه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها