با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و با مشارکت نفت آفتاب  

تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ مسکن برای مددجویان هرمزگان به امضا رسید



امروز با حضور قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تفاهم‌نامه اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت پالایش نفت آفتاب با مشارکت  کمیته امداد امام خمینی (ره) و استانداری هرمزگان به امضا رسید.

به گزارش صبح ساحل، این تفاهم‌نامه به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان با مفادی چون ساخت 200 واحد مسکونی، 2هزار فقره وام قرض‌الحسنه ،خدمات رایگان دندانپزشکی از طریق درمانگاه سیار(اتوبوس سفیر لبخند) و... منعقد شد.

در این آیین جعفر صباغیان قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با قدردانی از کمک‌های خیرخواهانه شرکت پالایش نفت آفتاب گفت:طبق این تفاهم‌نامه مجموع شرکت آفتاب باهم افزایی کمیته امداد استان، در ساخت 200 واحد مسکونی، تهیه چهار هزار بسته معیشتی ،500 دستگاه لوازم سرمایشی و مبالغی بابت وام قرض‌الحسنه در صندوق ولایت کمیته امداد و  حمایت از هزار یتیم مشارکت دارد. وی یکی از منابع درآمدی کمیته امداد را بحث استفاده از ظرفیت‌های نیکوکاران و خیران دانست و گفت:کمیته امداد در کنار بودجه‌های سنواتی از این منابع مردمی برای کمک به محرومین استفاده می‌کند. صباغیان ادامه داد:نیکوکاران با نیت خیر و سنت حسنه،  یاری‌گر مددجویان کمیته امداد در بخش مسکن، اشتغال، آموزش، مسائل تحصیلی دانش آموزان و حوزه درمانی هستند. قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: تأسیس کمیته امداد با اولویت اعتماد افزایی برای مردم در راستای اقدامات شفافیت محوری بوده است.صباغیان  یکی از اقدامات افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد و ارتقای شفافیت را راه‌اندازی سامانه مردمی مهربانی دانست و یادآور شد: در این راستا افراد نیکوکار می‌توانند با ورود به این سامانه ، به‌صورت برخط پیگیر روند هزینه کرد خود، باشند.

 

گام‌های مثبت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی

استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه شرکت نفت آفتاب گام‌های مثبتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، از جذب نیروی انسانی تا  کمک درزمینهٔ های  بحران آموزشی، درمانی و بهداشتی و مسکن استان برداشته است گفت: این شرکت با ظرفیت‌هایش همراه با کمیته امداد امام خمینی، در رفع محرومیت‌زدایی و پیشرفت استان کوشا بوده است.مهدی دوستی افزود: اقدامات پررنگ صنایع استان به‌ویژه نفت آفتاب در عرصه‌های اشتغال ،آموزش و بهداشت قابل‌تقدیر است. وی از عملکرد گروه‌های جهادی در استان ازجمله  کمک به ساخت 124 واحد مسکونی سخن گفت و تصریح کرد:سازمان‌ها و ارگان‌های استان همواره در کنار کمیته امداد امام خمینی در تسهیل رفع محرومیت هستند. دوستی از رویکرد نوین کمیته امداد منطبق با نیازهای کشور نیز سخن گفت و عنوان کرد: این اداره کل با همکاری صنایع  با توجه به افزایش میزان تسهیلات و اعتبارات استان می‌تواند کمک خوبی در حل مشکل محرومان و نیازمندان باشد.

 

محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان

 

محمدمهدی دوستی مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب در این آیین گفت: یکی از مهم‌ترین واصلی‌ترین مسیرهای مسئولیت‌های اجتماعی این پالایشگاه،محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان است. وی ادامه داد: از ابتدای تأسیس تاکنون ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با اداره کل  کمیته امداد در ارتباط‌گیری با قشر نیازمند داشتیم که امیدواریم این مسیر با حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان در آینده تداوم داشته باشد. دوستی اضافه کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه مشارکت به‌منظور رفع محرومیت‌زدایی در استان بسته شد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها