مراقب فتنه‌ی صهیونیستی باشیم


نویسنده: مصطفی دولخانی

 حمله‌ی نیمه شب 25 فروردین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی در عین شجاعانه بودن، مدبرانه و هوشمندانه هم بود چه آنکه به باور کارشناسان این دفاع مشروع، هم به لحاظ طراحی و هم اجرا، کاملا موفقیت‌آمیز بود. در این عملیات ضمن استفاده از روش‌ها وتاکتیک‌های مناسب نظامی، اهداف انتخابی هم کاملا هوشمندانه گزیده شده بود، این اهداف منزل مسکونی، مدرسه، بیمارستان یا مکان عمومی نبودند که اسرائیل بخواهد از این اقدام مظلوم‌‌‌‌‌‌‌نمایی کند بلکه پایگاه‌‌ها و اماکن نظامی دشمن بود که از قضا به شدت هم محافظت می‌شد. همچنین دستگاه دیپلماسی کشور در روزهای قبل و بعد از حمله، با تحرک صحیح دیپلماتیک ضمن افشای اقدام خلاف قانون صهیونیست‌ها، نسبت به اثبات حقانیت ما در مجامع بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت در تجاوز آن‌ها به کنسولگری ما به خوبی عمل کرده است. ره آورد ارزشمند این همکاری دستگاه دیپلماسی و نیروهای نظامی کشور، موفقیت این اقدام «بازدارنده‌ی» کشور بود. چه آنکه قصد ایران نه ورود به جنگی تمام عیار بلکه عملی «بازدارنده» بود تا دشمن صهیونیستی اقدام نابخردانه‌ی دیگری را انجام ندهد. درمنطق «امنیت بین‌الملل»، «بازدارندگی» عملی به مراتب بسیار کم هزینه‌‌تر از «جنگ» است و آن را نه به عنوان هزینه بلکه سرمایه‌گذاری استراتژیکی نگریسه می‌شود و این دلیل مهم دیگری برصحیح بودن اقدام کشورمان در این حیطه است.اما رژیم صهیونیستی که ضمن عدم اعتقاد به هنجارهای بین‌المللی همیشه عادت دارد تا در مجامع بین المللی و افکار عمومی جهانی خود را حق به جانب نشان دهد و با این دست آویز به دشمنی و توطئه علیه دیگران به ویژه کشورمان می‌پردازد.خاصه اکنون که احساس می‌کند افسانه‌ی شکست ناپذیری‌اش از بین رفته و هر اقدامی که ازدستش برآید را انجام می‌دهد. رژیمی که از بدو تولد نامشروعش تا کنون به هر جنایت خبیثانه‌ای دست زده و می‌زند. 
این سخن به معنای بزرگنمایی یا ترس از این رژیم نیست چه آن‌که فرزندان برومند این آب و خاک نشان داده‌اند، به هر تعدی و گستاخی این رژیم به سختی و قاطعانه پاسخ خواهند داد و این رژیم با همه‌‌‌ی ایادی اش حریف نیروهای نظامی ما نیست. اما روی سخن با همه‌ی آحاد مردم و کلیه‌ی کنشگران و افراد صاحب تریبون و نظر است که هوشیاری خود را در شرایط حساس کنونی حفظ کنند. 
موضع درست همان است که مقامات ارشد کشور اتخاذ کرده‌اند. همینطور باید به نیروهای نظامی کشور هم اعتماد کرد.مقامات ارشد کشور به درستی بیان می‌کنند که سیاست کلان کشور ورود به جنگی تمام عیار نیست بلکه ضمن نشان دادن توان بازدارندگی مایل به کاهش تنش‌ها هستند چه آنکه به دسایس دشمن صهیونیستی آگاهند. 
این رژیم به طور اعم و هیئت حاکمه‌ی افراطی کنونی‌اش به طور خاص تداوم حیات خویش را درجنگ افروزی می‌بیند. از این رو دام‌گستر حیله گری برای کشاندن پای کشور به جنگی تمام عیار است، خواسته‌ای که باید این رژیم را از نیل به آن ناکام گذاشت. البته به باور کارشناسان موانع و محدویت‌های این رژیم  برای گستاخی مجدد زیاد است این موانع و محدودیت‌های شامل توان بازدارندگی نظامی کشور و همین‌طور شرایط بین المللی است. همینطور استفاده از حربه‌ی تحریم‌ها هم از سوی متحدان اسرائیل دیگر چندان کارساز نیست، ضمن آنکه باید توجه کرد که امنیت بی‌هزینه نیست.
بنابراین ازجنگ نظامی بسیار مهم‌تر، از بین بردن آرامش دورنی کشور با استفاده از حربه‌ی «جنگ روانی» توسط این رژیم به شدت دنبال می‌شود. مقامات ارشد اسرائیل به همراه متحدانشان از یک سو با محول کردن پاسخ مجدد به حمله‌ی نظامی ایران در زمان و مکان نامشخص و ازدیگر سو با القا تشتت و افتراق افکنی در داخل نیل به اهداف جنگ روانی خود را دنبال می‌کنند.از این رو نباید آب به آسیاب آنان ریخت.باید از هرگونه تندروی و اقدام خلاف منافع ملی جلوگیری کرد. حفظ آرامش فضای اجتماعی و سیاسی جامعه بسیار حیاتیست همینطور باید به آرام کردن فضای اقتصادی کشور هم همت مضاعف گماشت. همگان ضمن اتحاد و همدلی باید بدانیم همگی بر یک کشتی نشسته‌ایم و حفاظت از امنیت و یکپارچگی کشور مهم‌ترین وظیفه‌ی همه‌ی ماست.ایران عزیز همیشه پیروزو سربلند باد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها