اعتراض گسترده مردم و مسئولان به پل نیمه‌کاره آب‌نمای «کنخ»؛

جاده زیر سیل پل روی هوا


نویسنده: سامیه طهورنیان

صبح روز 29 فروردین، ویدیوی سقوط یک کامیون در آب‌نمای کنخ سیل‌زده در مسیر بندرلنگه به بندر خمیر در رسانه‌ها منتشر شد. آب‌نمای کنخ مسدود و مسیر جایگزین جاده قدیم دژگان برای تردد خودروهای سبک در نظر گرفته شد و از همان ساعت اولیه راهداران به همراه پلیس‌راه به‌صورت شبانه‌روز در حال بازگشایی آب‌نمای کنخ بودند لذا با توجه به اینکه از زمان بازگشایی این مسیر بارندگی‌ها و جریان آب شهرستان‌های هم‌جوار باعث طغیان این آب‌نما می‌گردد.
به نقل از مسئولان حاضر درصحنه و بازدید میدانی خبرنگار صبح ساحل از محل حادثه، این کامیون به هشدار پلیس و راهداران حاضر در محل آب‌نمای کنخ، توجه نکرده و وارد رودخانه شده بود. راننده از این حادثه جان سالم بدر برد؛ اما اعتراض‌ها به نیمه کار ماندن پل حیاتی و راهبردی آب‌نمای کنخ بالا گرفت. مسئولان محلی پیش‌تر نیز نسبت به نیمه‌کاره ماندن پل هشدار داده شد. پس از پیگیری‌های صبح ساحل، مشخص شد که متولی ساخت پل، وزارت راه و شهرسازی است که پیمانکار آن به دلیل عدم تخصیص اعتبار، پروژه را رها کرده است.شهرستان بندرلنگه پل ارتباطی بین سه استان خوزستان، بوشهر و فارس به مرکز استان هرمزگان است. در این محور شریانی و ترانزیتی حمل‌ونقل و جابجایی کالا و مسافر، تأسیسات پارس جنوبی عسلویه، حمل گاز از عسلویه و کاروان‌های عتبات و عالیات و حمل کالاهای کانتینر یخچالی صورت می‌گیرد و این شهرستان به‌عنوان قطب سواری کش جنوب کشور به مرزها و کشور عراق است که از این نظر این محور بسیار حائز اهمیت است.
  

 انتقادها به نیمه کاره ماندن پل محور لنگه به خمیر 

عبدالله پرواز، نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وقوع بارندگی شدید گفت: بارها در جلسات مختلف گفتیم پل آب‌نمای کنخ نیاز به توجه ویژه درزمینه‌ی تأمین اعتبار دارد ولی به دلیل عدم تخصیص این اعتبار در سال‌های گذشته، متأسفانه کار نیمه‌تمام رها شد.وی افزود: جاده بندرعباس به بوشهر که از بندرلنگه و نزدیکی روستای کنخ می‌گذرد و کریدور حمل‌ونقل شرق به غرب است که به دلیل انسداد آب‌نمای کنخ به علت بارندگی دیروز و عدم تحمل پل جاده قدیم محدوده دژگان، شاهد ترافیک ماشین‌های سنگین و سرگردانی راننده‌ها بودیم.پرواز اظهار داشت: این وضعیت را مسئولان به‌خوبی ببینند و امیدوارم درک کنند چرا مردم اصرار به تکمیل این پل آب‌نمای مهم دارند. نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها، گفت: دیگر نه نیاز می‌بینم بیشتر از این گلایه کنم و نه انتقاد اما امیدوارم گوش شنوایی باشد و تأمین اعتبار این آب‌نما در اولویت قرار گیرد.
روزنامه صبح ساحل

عکس از مسعود محمدی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها