شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل



تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین دیدار دوستانه خود مقابل برزیل شکست خورد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین دیدار دوستانه خود به مصاف تیم ملی برزیل رفت و در دیداری که با توافق دو تیم در چهار ست برگزار شد، شکست خورد.

شاگردان مائوریسیو موتا پائز در تیم ایران در این مسابقه در چهار ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۹ نتیجه را به برزیل میزبان واگذار کردند تا از سه دیدار دوستانه و تدارکاتی تجربه‌های لازم برای حضور شایسته در هفته نخست لیگ ملت‌ها کسب کرده باشند.

مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی ترکیب شده کننده تیم ایران در سومین مسابقه تدارکاتی مقابل برزیل بودند.

در آنسوی میدان نیز برناردو رزنده سرمربی تیم ملی والیبال برزیل از یواندی لئال، مائوریسو بورگس، اوتاویو هنریکه پینتو، لوکاس ساتکمپ، فرناندو کرلینگ، آلان سوزا و تالس هوس در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

در اواسط ست نخست محمد بربست جایگزین امین اسماعیل‌نژاد شد. در این ست دو تیم کار را برابر آغاز کردند اما در ادامه برزیل عملکرد بهتری داشت و نهایتا با نتیجه ٢۵ بر ۲۲ به برتری رسید.

در ست دوم میثم صالحی جایگزین مرتضی شریفی در ترکیب ایران شد. در این ست برزیل از ابتدا عملکرد بهتری داشت و فاصله امتیازی زیادی با ایران ایجاد کرد تا اینکه نهایتا موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به برتری دست پیدا کند.

ست سوم با تغییراتی در ترکیب دو تیم از سرمربیان همراه شد و پائز حضرت‌پور، فراهانی مصلح‌آبادی، حسین‌خانزاده، نصری و وادی را به زمین فرستاد. در آن سمت میدان هم بازیکنانی نظیر رزنده و لوکارلی به زمین آمدند. در این ست ایران کار را بهتر آغاز کرد و حتی از حریف هم پیش افتاد اما در ادامه برزیل فاصله امتیازی ایجاد کرد. با این حال در ادامه شاکردان پائز به بازی برگشتند اما در پایان این برزیل بود که در امتیازات پایانی بهتر عمل کرد و ۲۵ بر ۲۳ به برتری رسید.

در ابتدای این مسابقه سرمربیان دو تیم توافق کردند که این دیدار نیز در چهار ست برگزار شود و مردان والیبال ایران در ست چهارم نیز ۲۵ بر ۱۹ نتیجه را واگذار کردند.

استفاده از ترکیب‌های مختلف و تاکتیک‌های متنوع از جمله سه دریافت کننده در زمین برای مهار سرویس‌های محکم حریفان از جمله کارهای سرمربی تیم ملی والیبال ایران در دیدارهای تدارکاتی مقابل برزیل بود.

تیم ایران پیش از این نیز دو دیدار تدارکاتی با برزیل انجام داده بود که در آنها هم شکست خورده بود. 

تیم ملی والیبال ایران بلافاصله بعد از این مسابقه کمپ تیم‌های ملی والیبال برزیل را ترک می‌کند و راهی محل اسکان خود در هتل هفته نخست لیگ ملت‌ها در ریودوژانیرو می‌شود.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ در گروه مردان از روز یکم خردادماه شروع می‌شود و ملی‌پوشان والیبال ایران ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد روز پنج‌شنبه سوم خرداد در نخستین مسابقه خود به مصاف صربستان می‌روند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها