گلایه دانش‌آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی در هرمزگان؛

کشوری بودن امتحانات؛ علت معطلی



طی روزهای گذشته  و در پی شهادت رئیس‌جمهور تاریخ امتحانات نهایی دانش‌آموزان به تعویق افتاد و امتحانات تا چهارم تیرماه ادامه خواهد داشت و در پی این تغییرات، معطلی و گرمای هوا در بندرعباس موجب گلایه‌ی دانش‌آموزان شده است. به گفته والدین دانش‌آموزان، فرزندانشان پیش از هر امتحان نیز، ساعت‌ها در گرما معطل می‌شوند. این در حالی است که مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان در این رابطه می‌گوید؛ روزانه از حوزه‌های امتحانی استان بازدید می‌شود و اگر مشکلاتی در حوزه‌ها وجود داشته باشد، سریعا بایستی برطرف شود. در ادامه توضیحات مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان را در این رابطه می‌خوانید.
  

 کلافگی والدین از بی‌برنامه بودن امتحانات نهایی

والدین دانش‌آموزان از بی‌برنامه بودن امتحانات نهایی در شهرستان بندرعباس گلایه کردند. یکی از این والدین دراین‌باره به خبرنگار صبح ساحل گفت:« زمان امتحانات نهایی در سراسر کشور به دلیل به شهادت رسیدن رئیس‌جمهور کشورمان، تغییر یافت و این امر موجب بی‌برنامه بودن امتحانات نهایی شد. برای مثال، امتحانی که مقرر است رأس ساعت ۸ آغاز شود، با تأخیر برگزار می‌شود و فرزندانمان باید ساعت‌ها هوای گرم سالن‌های امتحانات را تحمل کنند! از طرفی، اجازه بردن ساعت‌های مچی ساده و آب‌معدنی را به دانش‌آموزان نمی‌دهند؛ این در حالی است که برخی از حوزه‌های امتحانی دیگر، ایرادی در بردن ساعت و خوراکی نمی‌گیرند». یکی دیگر از والدین ادامه داد:« دختر بنده کلاس دوازدهم است و امسال، سال سرنوشت‌سازی برای اوست، تأخیر، معطل شدن آن‌هم در گرمای طاقت‌فرسای این روزها، می‌تواند بر نتیجه‌ی امتحانات آن تأثیر بگذارد. در مواقع امتحانات، بیش از ۴۰ دقیقه باید در حیاط حوزه امتحانی منتظر بمانیم. نبود کولرهای خنک‌کننده به‌طوری‌که در سالن فقط تعدادی کولرگازی روشن هستند که اصلاً قدرت خنک‌کنندگی ندارند نیز از دیگر مشکلات امتحانات نهایی است. هرکجا که مشکل خود را بازگو می‌کنیم، می‌گویند؛ «امتحانات سراسری است و چنین مشکلاتی رایج است»!». 
خبرنگار صبح ساحل به دنبال پیگیری گلایه‌های والدین از نحوه امتحانات نهایی  در بندرعباس به سراغ مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان رفته است که در ادامه می‌خوانید.
  

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان:

روزانه از حوزه‌های امتحانی بازدید می‌شود 

«محمد قویدل»، مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان با اشاره به اینکه استان هرمزگان گفت:« روزانه از حوزه‌های امتحانات نهایی بازدید می‌شود و در صورت وجود کم‌وکاستی، سریعاً کمبود برطرف می‌شود. تمام حوزه‌های امتحانی استان به سیستم سرمایشی مجهز هستند و برای مثال؛ در یک سالن ورزشی ۳۰ عدد کولر اسپیلت و پنجره‌ای قرار دارد و تنها به علت باز و بسته شدن درب‌های سالن هوا گرم می‌شود». وی در پاسخ به علت تأخیر در برگزاری امتحانات نهایی در شهرستان بندرعباس، ادامه داد:« همان‌طور که می‌دانید امتحانات نهایی کشوری برگزار می‌شود، برای مثال؛ از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، ساعت ۷:۲۵ رمزینه برای رئیس حوزه‌های امتحانی ارسال می‌شود و تا ساعت ۷:۳۰ به دست آنان می‌رسد. بنابراین طبیعی است که پروسه‌ی پرینت گرفتن و توزیع برگه‌های امتحانی برای بالغ‌بر چهل هزار دانش‌آموزان زمان‌بر است». قویدل درباره بردن وسایلی مانند ساعت مچی و خوراکی به حوزه امتحانی اضافه کرد:« امسال امتحانات نهایی ۵۰ درصد و سال آینده نیز ۶۰ درصد در کنکور تأثیر دارند، به همین سخت‌گیری‌ها در این خصوص بیشتر است. برخی دانش‌آموزان ترفند‌هایی اجرا می‌کنند که حتی با ساعت عقربه دار ساده نیز بشود تقلب کرد، به همین دلیل، اجازه بردن هیچ‌گونه وسایل اضافه‌ای داده نمی‌شود. از طرفی، بردن آب معدنی در محل امتحان بلامانع است».  مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان با اشاره به رقابت بیش از چهل هزار دانش‌آموز متوسطه دوم استان در آزمون‌های نهایی، گفت:« چهل هزار دانش‌آموز در ۴۵۸ حوزه امتحانی شامل؛ ۱۵۲ حوزه پایه دهم، ۱۴۸ حوزه پایه یازدهم و ۱۵۸ حوزه پایه دوازدهم در آزمون‌های نهایی شرکت می‌کنند». به گفته وی، امتحانات نهایی دانش آموزان دوره متوسطه دوم از پنج خردادماه آغازشده است و تا ۴ تیرماه ادامه دارد. همچنین آزمون‌های هماهنگ استانی پایه نهم نیز از ۶ خردادماه آغازشده و تا ۲۰ خردادماه ادامه خواهد داشت.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها