انتقاد فرماندار این شهرستان از قطع آب در تابستان جانکاه جنوب؛

میناب، گلستان بی‌آب



فرماندار شهرستان میناب از وضعیت مدیریت آب، در این شهرستان انتقاد کرد. میناب گلستان جنوب کشور با چالش بی‌آبی در بسیاری از روستاها و محلات دست و پنجه نرم می‌کند. این شهرستان با چالش گسترش فرونشست زمین به دلیل برداشت بی‌رویه آب نیز مواجه است. میناب که نماد آب و حیات هرمزگان بود اکنون به دلیل عوامل طبیعی چون کاهش بارش‌ها، خشکسالی و عوامل انسانی چون سوءمدیریت در این زمینه به چنین روز غمباری دچار شده است. 
«محمد رادمهر» فرماندار این شهرستان با اعلام این خبر گفت:  ۵۰ درصدآب سطح شهرستان میناب به علت فرسودگی شبکه به هدر می رود. مسئله آب میناب باید ریشه‌ای حل شود. اگر آبفا در طول این مدت برای حل این موضوع برنامه داشت مردم روستاهای شهرستان میناب ناله العطش را سر نمی دادند.
به گزارش صبح ساحل، محمد رادمهر سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب در جریان بازدید خود از روستاهای بخش بنذرک میناب اظهار داشت : بی آبی برای شهرستان میناب که قلب وحیات استان از نظر تامین آب شرب بوده است معنای ندارد و هیچ وجه زیبنده نیست که مردم در روستاهای این شهرستان از بی آبی رنج ببرند.
رادمهر گفت: اداره آب وفاضلاب استان و شهرستان باید همه توان خود را برای حل این فرسودگی‌ها و هدر رفت آب بگذارد تا از مشکل بی آبی در این شهرستان کمی کاسته شود.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب عنوان کرد: اگر برای ۲۴ ساعت آب مصرفی مدیران متولی آب در استان هرمزگان در این گرمای تابستان قطع شود آن‌ها معنای بی‌آبی مردم در روستاهای میناب را بیشتر درک خواهند کرد.
وی با بیان اینکه قطع آب یک نقطه از شهر و وصل آب نقطه دیگری از شهر میناب تسکین درد نیست تاکید کرد: اداره آب و فاضلاب استان باید مشکل بی‌آبی در میناب را ریشه‌ای حل کند.
رادمهر اظهار داشت: مردم شهرستان میناب با تحمل گرمای تابستان و بی آبی باز هم صبوری می‌کنند، وگرنه تحمل بی‌آبی در این هوای گرم برای هیچ کسی آسان نیست.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب تاکید کرد: در این تابستان گرم با هر شرایط ممکن باید به مردم در روستاهای با تنش بی آب مواجه هستند آبرسانی انجام شود تا آنها بی‌آب نشوند.
وی با اشاره به اینکه انجام کار برای مردم نیاز به اعتبار تنها ندارد بلکه تدبیر هم می‌خواهد، گفت: اگر کار و خدمت به مردم با تدبیر و اولویت‌بندی انجام شود رضایت مردمی را هم به همراه خواهد داشت.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها