مناظره انتخاباتی روسای ستاد چهار نامزد در بندرعباس برگزار شد

ترکیب ۳ به ۱؛ نماینده پزشکیان تک افتاد


نویسنده: صبح ساحل

مناظره انتخاباتی روسای ستاد چهار نامزد ریاست جمهوری در بندرعباس برگزار شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مناظره انتخاباتی میان روسای ستاد چهار نامزد انتخاباتی علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان در بندرعباس برگزار شد.

"پرویز سالاری"، رئیس ستاد علیرضا زاکانی در هرمزگان؛ "حسین رئیسی" رئیس ستاد محمدباقر قالیباف در هرمزگان، " یاسر حزباوی" نماینده ستاد سعید جلیلی در استان و "فیصل ضرغامی" نماینده ستاد مسعود پزشکیان در هرمزگان در این مناظره حاضر شدند. سه نماینده از جبهه انقلاب و یک نماینده اصلاح‌طلبان در این مناظره دیدگاه‌های نامزدهای یکدیگر را نقد کردند.

در ابتدای نشست نمایندگان ستادها به معرفی خود و تشریح دلایل حضور در ستادهای انتخاباتی نامزدها پرداختند. فسادستیزی زاکانی، سابقه اجرایی قالیباف حضور فعال جلیلی در تشکیلات فرهنگی و چهره علمی و پاک‌دستی سیاسی پزشکیان، از مواردی بود که نمایندگان در شروع سخنانشان اشاره کردند.

"پرویز سالاری"، نماینده ستاد زاکانی با انتقاد از مهیا نبودن فضای شهر بندرعباس برای انتخابات گفت: سطح شهر بندرعباس بوی انتخابات نمی‌دهد. مسئولان اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند.

نمایندگان ستادها در ادامه جلسه به مدت ۳ دقیقه، فرصت تببین مهم‌‌ترین گفتمان نامزدهای موردنظرشان را داشتند. نماینده ستاد جلیلی در این زمان به حضور فعال نامزد مذکور در اکثر شهرهای هرمزگان اشاره کرد. حزباوی در بخشی از سخنانش گفت: سعید جلیلی، شخصی نیست که بخواهیم "بندرعباس" را روی نقشه جغرافیا به او نشان دهیم‌؛ جلیلی از شهرهای هشتبندی، بشاگرد و میناب و... بازدید داشته است.

نمایندگان ستادها در پاسخ به سوالِ "از دیدگاه نامزد مورد نظر شما، گفتمان اصیل انقلاب که فکر می‌کنید بیشترین عقب افتادگی را در آن داریم چیست و وظیقه رئیس جمهور در این خصوص چیست؟" در فرصت چهار دقیقه دیدگاه‌های خود را به شرح زیر بیان کردند:

سالاری در این خصوص گفت: فسادستیزی و شفافیت به خصوص در بحث حامل‌های انرژی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دولت آقای زاکانی پیگیری و اجرا خواهد شد. همچنین زاکانی ادامه‌دهنده دولت شهید سید ابراهیم رئیسی خواهد بود. نماینده ستاد زاکانی افزود: دولت اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، با حضور زاکانی اجرا خواهد شد. ما هنوز نتوانستیم دولت اسلامی ایجاد کنیم؛ آقای زاکانی برای این کار راهکار و برنامه منسجم دارند.

رئیسی گفت: گفتمان آقای قالیباف در نامی که برای دولت خودشان انتخاب کردند مشخص است؛ ریشه این نام برگرفته از عدالت است؛ گفتمان خدمت و پیشرفت. نماینده ستاد قالیباف افزود: توسعه عدالت‌محور از دیدگاه‌های آقای قالیباف است که به تمام اقشار به‌ویژه طبقات ضعیف توجه شود.

حزباوی گفت: شعار آقای جلیلی یک جهان فرصت-یک ایران جهش با محوریت اجرای عدالت است؛ بدین صورت که دولت فضاسازی کند و مردم نقش خود را در جامعه پیدا کنند. نماینده ستاد جلیلی افزود: روند کلی دولت شهید رئیسی با حضور آقای جلیلی ادامه خواهد یافت؛ البته با اصلاح تیم و تلاش و خدمت بیشتر. گفتمان جلیلی دیپلماسی با عزت و انقلابی است.

ضرغامی گفت: ظواهر امر گویای این است که آقای زاکانی در انتخابات نخواهد ماند. آقای پزشکیان با تیم قوی و کارشناسی دولت را پیش خواهد برد. نماینده ستاد پزشکیان در ادامه به نقد عملکرد زاکانی، قالیباف و جلیلی پرداخت و ابراز امیدوار کرد که پزشکیان در دور اول برنده شود. این موضع ضرغامی با انتقاد و پاسخ صریح سایر نمایندگان همراه بود. دانشجویان دفاعیات نمایندگان ستادهای زاکانی، قالیباف و جلیلی را با تشویق همراهی کردند.

 

شعار زاکانی نوکری مردم است

سالاری نماینده ستاد زاکانی:

آقای زاکانی اعتقاد به مدیریت واحد شهری دارند. اعتقاد دارند دولت باید چالاک و کوچک شود و بسیاری از امور به پارلمان شهری واگذار شود.
ایشان به جای اینکه بیایند خیابان‌ها را توسعه دهند شهر را براساس پیاده‌راه‌های فرهنگی توسعه دادند.

برای اولین بار در طول تاریخ شهرداری تهران شفافیت مالی را اجرا کردند و شهرداری تهران کسری بودجه نیاورد و بودجه تهران بزرگ به ده برابر افزایش پیدا کرد.
شعار زاکانی نوکری برای مردم است؛ همین باعث شد شهرداری از بدهکار به بستانکار تبدیل شود.

 

اجماع نیروهای انقلاب ضروری است

نماینده ستاد محمدباقر قالیباف در هرمزگان: اجماع نیروهای انقلاب یک ضرورت است. آقای قالیباف بارها بر این موضوع تاکید کردند. ایشان در دوره‌های پیشین برای تقویت جبهه انقلاب فداکاری کردند.

 

اصلاح‌طلبان در مسیر انقلاب نیستند

یکی از حاضرین:
نیروهای انقلاب که مدام تهدید می‌شوند شما پوششی هستید؛ ما گوشمان از این حرف‌ها پر است. نیرو انقلاب یعنی در بزنگاه‌ها خودت را وقف انقلاب کن. بهتر بود فضای جامعه به سمتی باشد که همه وزن سیاسی خود را بسنجند اما در حال حاضر به واسطه حضور اصلاحطلبان خطر می‌شود؛ از عقبه اصلاحطلبان مشخص است، اصلاح‌طلبان در مسیر انقلاب نیستند. اجماع نیروهای انقلاب را چطور می‌بینید؟

 

بوی فتنه به مشام می‌رسد

وی اضافه کرد: آقای ظریف در تجمعات آقای پزشکیان گفته‌اند ۹ تیر پزشکیان رئیس جمهور است؛ از این حرف بوی فتنه به مشام می‌رسد. شما با فتنه‌‌ای که بوی آن به مشام می‌رسد چه برخوردی خواهید داشت؟

 

رقابت مومنانه تا پایان ادامه دارد

حزباوی نماینده ستاد جلیلی در پاسخ به نماینده بسیج: نگران نباشید اتفاق خاصی نخواهد افتاد؛ این حرف‌ها تبلیغاتی است. یک مسابقه است؛ رقابت مومنانه را تا پایان خواهیم داشت.

 

پزشکیان وقتی نماینده مجلس بود، از احمدی‌نژاد طرح سوال کرد که چرا گشت ارشاد را ایجاد نمی‌کنید؟

نماینده ستاد زاکانی: ما کشور ثروتمندی هستیم اما این ثروت به درستی توزیع نمی‌شود. دغدغه زاکانی توزیع عادلانه ست. برخی‌ها قرآن‌ها را بر سر نیزه کردند و دوباره می‌خواهند قضیه صفین را تکرار کنند. آقای پزشکیان وقتی نماینده مجلس بود، از احمدی‌نژاد طرح سوال کرد که چرا گشت ارشاد را ایجاد نمی‌کنید؟

 

دولت خاتمی ساندویچ کثیف است

نماینده ستاد جلیلی:
به عقب بر نمی‌گردیم به عقب‌تر هم برنمی‌گردیم. دولت خاتمی داستان ساندویچی فری کثیف است. فساد کرسنت برای کدام دولت است‌؟ شهرام جزایری از کجا درآمد؟ سرمان کلاه نمی‌رود. ادامه می‌دهیم مسیر شهید رئیسی را.

 

دولت آشتی ملی خواهیم داشت

نماینده ستاد پزشکیان در هرمزگان:

دولت پزشکیان دولت منسجم، هماهنگ،توسعه‌گرا خواهد بود.
طبیعتا می‌خواهیم بر گردیم به گذشته‌های خیلی دور که نمی‌توان اداره کرد. دولت پزشکیان با فیلترینگ مخالف است و سعی می‌کند رابطه مناسب و متعادل با مردم جهان داشته باشد. عدالت اجتماعی را به معنی واقعی اجرا می‌شود. دولت آقای پزشکیان دولت آشتی ملی است.

 

چرا عده‌ی زیادی از نمایندگان مجلس از قالیباف حمایت می‌کنند؟

نماینده ستاد قالیباف در هرمزگان:

نماینده مجلس منعی برای حمایت از نامزدها ندارد؛ اینکه آقای قالیباف توان اجماع سازی دارد یک امتیاز است. در شرایطی که قالیباف آماج حملات تخریب بود با ۱۹۸ رای رئیس مجلس شد.
در مجلسی که آقای کروبی رئیسش بود از رهبری هزینه کردند و حکم حکومتی گرفت اما آقای قالیباف هیچگاه در دوران ریاستش از مقام معظم رهبری هزینه نکرد بلکه برای انقلاب سینه سپر کردند.

تکمیل می‌شود...

 

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها