شناسایی و دستگیری 21 خواننده زیرزمینی غیرمجاز در بندرعباس



 صبح ساحل ، حوادث - رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان از شناسایی و دستگیری 21 خواننده زیرزمینی و پلمپ 6 استودیو غیرمجاز در بندرعباس خبر داد. 

 به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ« علی اصغر عبادی نیک» در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با انجام کار اطلاعاتی  و رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی،تعدادی که با هویت های مستعار بصورت زیرزمینی اقدام به فعالیت خوانندگی حرفه ای نموده و کلیپ هایی از ترانه های خود را با محتوا و مضامین غیر اسلامی و بعضا بدون رعایت شونات اخلاقی و اجتماعی در سایت ها وشبکه های ماهواره ای معاند و فضای مجازی انتشار می دادند شناسایی کردند.

  رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی  و با تشکیل اکیپی به محل و مخفیگاه متهمان اعزام طی دو عملیات جداگانه تعداد 21 نفر از خوانندگان زیر زمینی غیر مجاز که 9 نفر خانم بودند دستگیر کردند.  این مسئول انتظامی اذعان داشت: اغلب دستگیر شدگان اظهار عدم آگاهی از ممنوعیت و غیر مجاز بودن موضوع داشتند که در صورت عدم اطلاع رسانی این گونه موضوعات، شاهد افزایش و گسترش روزافزون این موضوع در استان خواهیم بود. 

 سرهنگ عبادی نیک تصریح کرد: این گونه اقدامات غیرمجاز به استناد مواد قانونی باعث اشاعه ضد فرهنگی و جریحه دار نمودن عفت عمومی می شود که در این راستا 6 استودیو غیرمجاز متعلق به متهمان شناسایی و پلمپ گردید.

 این مسئول انتظامی استان  اظهار داشت: این نوع موسیقی با توجه به منشأ شکل گیری، عناصر فعال در آن و منابع مالی ،شخصیت گردانندگان،فرهنگ حاکم بر گروه ها و کارکرد آنها  در سطح جامعه آسیب های متعددی برای جوامع  را در پی دارد و به دنبال آن پیامدهای منفی و البته گسترده دیگری را به همراه خواهد داشت. 

 رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان بیان داشت: فعالان این بخش از موسیقی آهنگ های خود را مخفیانه تولید و عامدانه عبارات و عناوینی نامأنوس  را در ریتم ها به کار می گیرند تا هیچ دولت و یا مرجع رسمی  نتواند به اینگونه آثار مجوز فعالیت و یا فروش را به صورت قانونی اعطا کند و به تعبیر دیگر ارائه کنندگان این نمونه آثار عامدانه از رسانه ای شدن پرهیز دارند.

 سرهنگ عبادی نیک در پایان علل و عوامل مشترکی که منجر به پیدایش و گسترش موسیقی زیرزمینی در اقصی نقاط کشور شده است را پیشرفت فنی ابزارهای مورد نیاز،جاذبه های مجازی، نوع برخورد دستگاه های مسئول، الگو و سوابق ذهنی مخاطبین، شهرت طلبی و سود جویی عنوان کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها