جای خالی خیرین در حوزه هنر


نویسنده: محمد روان پرور

هنر در طول تاریخ حیات اجتماعی بشر همواره با انسان همراه بوده و تا همیشه خواهد بود. تاثیر اثرات هنری یک هنرمند نیاز به استدلال ندارد چراکه هر کس با هر سطح از فکر واندیشه وفرهنگ به این امر واقف بوده وبه ارزش والای یک هنرمند و نقش و جایگاهش در جامعه پی خواهد برد.
هنرکلید درک و فهم زندگی ورسالتش ایجاد رشد و کمال برای جامعه انسانی است.هر شاخه از هنر خود دارای ارزش و اعتبار است چه هنرهای تجسمی باشد چه نمایشی و...
در این میان هنر نویسندگی بی گمان ارزشی بسیار والا دارد که تاثیراتش بر زندگی فردی و اجتماعی افراد یک جامعه به وضوح مشخص می گردد.هنرمندان حوزه ادب و نویسندگان واقعی کسانی هستند که هم بر جامعه تاثیر می گذارند وهم خود از جامعه تاثیر می پذیرند.
بی شک مطالعه سبب رشد وتوسعه فردی واجتماعی افراد یک جامعه است ویک جامعه هدفمند و پایدار نیازمند افرادی است که مطالعه را سرلوحه زندگی خود قرار می دهند.
دراین میان اما نویسندگان وصاحبان قلم واندیشه وهنرمندان برای رسیدن به این هدف و رساندن جامعه به هدفمندی نیاز به حمایت های همه جانبه از سوی آحاد افراد جامعه دارند.
امروزه به دلیل هزینه های هنگفتی که نشریات جهت چاپ ونشر کتاب بر نویسندگان تحمیل کرده اند و نداشتن حمایت های ارگان های دولتی از مولفین چه بسیار افرادی که صاحب قلم هستند ودر زمینه های مختلف تاریخی، ادبی، علمی وحتی اقتصادی و اجتماعی آثار مختلفی دردست چاپ دارند اما قادر به چاپ ونشر آثار خود نیستند از این رو می طلبد خیرین وافرادی که گاها اموال خود را در امور عام المنفعه مانند ساختن واحداث آب انبار، مسجد، سالن های ورزشی، مدرسه ویا امور بهداشتی ودرمانی به نیت اجر اخروی وکمک دنیوی می دهند ودراین راه خدمات شایان وقابل توجهی می کنند نگاهی هم به حوزه فرهنگ وهنر داشته باشند ونویسندگان وهنرمندان را درراه اهداف والای خدمت رسانی یاری کرده تا مشکلات نویسندگان نیز مرتفع گردد وبتوانند آثار خود را منتشر ودر اختیار مخاطبان قرار دهند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها