به‌روزرسانی نفت:

با فشار قوی دلار بر بازار قیمت نفت کاهش می‌یابد


نویسنده: عدنان نگاری

با افزایش نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره و افزایش ارزش دلار، قیمت‌های نفت کاهش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت پس از کاهش 0.6 درصدی در روز جمعه، تا ساعت 9:32 صبح به وقت عربستان با 3 سنت کاهش به 85.21 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 2 سنت کاهش به 80.71 دلار در هر بشکه رسید.
تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در سیدنی گفت: «دلار آمریکا امروز صبح قیمت پیشنهادی خود را آغاز کرد و به نظر می‌رسد به دنبال اطلاعات بهتر PMI ایالات متحده در جمعه شب و نگرانی‌های سیاسی پیش از انتخابات فرانسه، قیمت آن بالاتر رفته است.دلار قوی‌تر باعث می شود کالاهای دلاری برای دارندگان ارزهای دیگر جذابیت کمتری داشته باشند.»شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر شش ارز اصلی اندازه‌گیری می‌کند روز جمعه افزایش یافت و پس از آن‌که داده‌های شاخص مدیران خرید نشان داد که فعالیت تجاری ایالات متحده در ژوئن به بالاترین حد خود در 26 ماه گذشته رسیده است، روز دوشنبه نیز کمی افزایش یافت.
با این حال هر دو قرارداد نفت خام هفته گذشته به دلیل نشانه‌هایی از تقاضای قوی‌تر محصولات نفتی در ایالات متحده، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده جهان و کاهش عرضه از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، حدود 3 درصد افزایش یافت.تحلیلگران در یادداشتی گفتند ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یافت در حالی که تقاضای بنزین برای هفتمین هفته متوالی افزایش یافت و مصرف سوخت جت به سطح سال 2019 بازگشت.خطرات ژئوپلیتیکی نیز در خاورمیانه، ناشی از بحران غزه و افزایش حملات پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه‌های روسیه نیز زیربنای مهمی برای قیمت نفت است.
منابع روز جمعه گفتند که در اکوادور شرکت نفت دولتی پتروئکوادور برای تحویل نفت خام سنگین ناپو برای صادرات به دنبال تعطیلی یک خط لوله کلیدی و چاه های نفت به دلیل باران‌های شدید، موقعیتِ فورس ماژور را اعلام کرده است.بیکر هیوز در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد، در ایالات متحده، تعداد سکوهای نفتی فعال هفته گذشته سه سکو کاهش یافت و به 485 رسید که کمترین میزان از ژانویه 2022 است.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها