حجت‌الاسلام میرزایی:

مبلغان دینی حق را کتمان نکنند



صبح ساحل ، سیاسی - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر شناخت بایدها و نبایدهای تبلیغ توسط روحانیون گفت: مبلغان دینی حق را کتمان نکنند چراکه شکست درونی و محتوایی یک جامعه را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی در جمع مبلغان و روحانیون استان هرمزگان به تبیین تبلیغ، اهمیت و جایگاه آن در جامعه اسلامی و تشریح راهکارهای تبلیغ مناسب با توجه به شرایط روز جامعه پرداخت.

وی اظهارداشت: تمامی جریانات سیاسی، دینی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ...دارای یک ایدئولوژی و بایدها و نبایدهایی است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: زمانی که شناخت ما نسبت به یک مساله کافی باشد و بایدها و نبایدهای آن جریان را به خوبی بشناسیم می‌تواند به ما نفع برساند.

میرزایی تاکیدکرد: مبلغان و روحانیون برای موفقیت بیشتر در امر تبلیغ در ماه مبارک رمضان می‌بایست بایدها و نبایدهای تبلیغ را به خوبی بشناسند تا به خوبی بتوانند با توجه به شرایط روز جامعه به صورت مصداقی به امر مهم تبلیغ و ترویج دین و فرهنگ دینی بپردازند.

وی در ادامه با تاکید بر این که امر مهم تبلیغ دارای بایدها و نبایدهای فراوانی است بیان داشت: نخستین باید تبلیغ این است که مبلغ باید اهل علم باشد، به عبارتی براساس علم حرف بزند، موضع گیری کند، نظر بدهد و قضاوت کند و به طور کلی همه فعالیت‌هایش بر پایه علم باشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: خداوند متعال در آیه 36 سوره اسراء فرموده است از چیزی که در مورد آن علم ندارید پیروی نکنید و این شامل تمام شئونات به ویژه امر مهم تبلیغ می‌شود.میرزایی تاکید کرد: هیچ مبلغی بدون علم، آگاهی و دانش لازم نمی‌تواند در امر مهم تبلیغ موفق شوند، مبلبغان باید اهل علم و مطالعه باشند.

وی اضافه کرد: چارچوب علم یک مبلغ دینی در سه محور اعم از تدبر در قرآن، مطالعه تاریخ و تنوع در گفتار براساس حال مخاطب خلاصه می‌شود که مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان باید توجه ویژه‌ای به این سه محور معطوف کنند.

وی تاکیدکرد: مبلغان نباید حق را کتمان کنند، بلکه هر چیزی که بر حق بودن آن اطمینان داشتند را ببان کنند، مبلغان دینی کاری به دولت‌ها نداشته باشند و براساس وظیفه ذاتی خود، گرانی، رشوه، ربا، و ... را باید فریاد بزنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها