نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان:

پلیس حامی مردم و مقتدر در برابر قانون شکنان است



صبح ساحل ، حوادث -   اعظم رام :« پلیس حامی مردم و مقتدر در برابر قانون شکنان است  وقانون مداری موجب برقراری انضباط و اقتدار می‌شود».

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان که  در مراسم صبحگاه عمومی و مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان هرمزگان در دومین روز از هفته ناجا، با بیان این مطلب گفت: امروز نیروی انتظامی نیرویی قوی ، مقتدر، صالح ،امین و هوشمند، حامی مردم و مقتدر در برابر قانون شکنان است.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، قانون  را پشتوانه نیروی انتظامی دانست  افزود: قانون مداری موجب برقراری انضباط و اقتدار به همراه می‌آورد پس در اجرای قانون باید بیش ‌از پیش کوشا باشیم.

وی  افزود:انتخاب شعار امسال وجود عنوان اقتدار در آن انتخاب درستی بوده است، پلیس جمهوری اسلامی ایران باید مقتدر باشد و اقتدار پلیس در سایه اعتماد مردم است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی یادآور شد:  بزرگترين سرمايه پليس، اعتماد مردمي است از اين رو پليس بايد در اجراي ماموريت هاي خود در پي کسب اعتماد مردم باشد.

امام جمعه بندرعباس گفت:  هرچه قدر پلیس اقتدار داشته و رابطه‌اش با مردم امین باشد به همان مقدار جامعه از برکاتی زیبا بهره‌مند می‌شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی  تصریح کرد: رأفت بیجا همان مقدار خطرناک است که خشم بیجا خطرناک است؛ همان‌گونه سخت‌گیری نابه‌جا خطرناک است اگر به‌جا هم باشد خطرناک است.

وی  با بیان اینکه سرهای بی‌کلاه در خیابان آسیب فراوانی به موتورسیکلت‌سواران می‌زند و جانشان در خطر است، گفت: اگر خود فرد زشتی کارش را می‌فهمید، این کار را انجام نمی‌داد، پس اینجاست که پلیس با لبخند مهربانانه و قدرت قانون جلوی این افراد خاطری را بگیرد تا آرام‌آرام این موضوع فرهنگ‌سازی شود و از حمله یکباره جلوگیری کنیم همچون کمربند ایمنی که امروزه دیگر جا افتاده است.

 آیت‌الله نعیم‌آبادی یادآور شد: قانون  پلیس مقتدر و امین باید مانع از پدیده شوم ضربه زدن افراد به خودشان شود. وی ادامه داد:  ضابطین، ناظرین و حافظان قانون باید در اجرای آن بکشوند. 

انهدام 30 باند قاچاق کالا

فرمانده انتظامی هرمزگان در این مراسم صبحگاه پشت تریبون قرار گرفت و با بیان اینکه برخورد قاطع با اخلالگران امنیت اقتصادی و باندهای اصلی قاچاق اولویت پلیس است گفت: تأمین امنیت، آرامش فردی، اجتماعی و اجرای عدالت از مهم ترین وظایف پلیس است.

سردار عزیزاله ملکی نیروی انتظامی تاکید کرد: در برخورد با جرائم و مخلان نظم و امنیت لحظه‌ای کوتاه نیامده و توانسته با اشراف اطلاعاتی، محیط را برای مجرمان نا امن کند و در برخورد با قاچاق مواد مخدر گام‌های مثبتی بردارد.

وی ادامه داد: این مهم بدون همدلی دستگاه‌های متولی در حوزه امنیت، شورای تأمین و در رأس آن استاندار هرمزگان میسر نمی‌شد.

سردار ملکی  .اولویت های اصلی این نهاد انتظامی را مبارزه قاطع با اخلال گران امنیت اقتصادی کشور بخصوص باند های اصلی قاچاق، کاهش سرقت و نا امن کردن وقوع هرگونه جرم مشهود در جامعه ذکر کرد و اضافه کرد:  از ابتدای سالجاری 7 اولویت اساسی که برگرفته از تدابیر و رهنمودهای فرماندهی کل قوا بود، از طریق سلسله‌مراتب ابلاغ و در دستور فرماندهی انتظامی استان هرمزگان قرار گرفت.

این مقام انتظامی  این 7 اولویت اساسی را اشراف اطلاعاتی و مدیریت بحران اجتماعی، ارتقای توان عملیاتی در حوزه‌های مأموریتی، ارتقا کمی و کیفی مأموریتی کلانتری و پاسگاه‌ها، پیشگیری و مقابله با جرائم و آسیب‌های اجتماعی، کاهش سهم جان‌باختگان جاده‌ای، تشدید مبارزه با عرضه و توزیع مواد مخدر و تشدید مبارزه با قاچاق کالا ذکر کرد.

سردار ملکی  گفت:نیروی انتظامی  در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به‌ویژه به‌صورت سازمان‌یافته و باندی که اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، ضربات مهلکی به قاچاقچیان واردکردیم  که نتیجه آن رشد 182 درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.

وی از نقش امنیت در توسعه کشور گفت:  امروزه امنیت در توسعه همه جانبه کشور نقش به سزایی داشته و احساس امنیت، رشد و شکوفایی فعالیت های ارزشمند جامعه را به دنبال دارد.

سردار ملکی  در خصوص کاهش تلفات جاده ای نیز گفت: با تلاش شبانه‌روزی و طاقت‌فرسا پلیس‌راه و راهور در بهبود وضعیت ترافیکی در سطح شهرها و محورها با تعامل سایر دستگاه‌های متولی در امر ترافیک موجب کاهش تلفات جاده‌ای به مدت پنج سال متوالی شد. 

رییس پلیس کشور ادامه داد:  در شش‌ماهه نخست سالجاری با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در پیشگیری از وقوع و کشف جرائم اقدامات مناسبی صورت گرفت. وی افزایش 182 درصدی کشف کالای قاچاق ، انهدام 30 باند قاچاق کالا، افزایش 75 درصدی کشف پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان با 256 فقره، افزایش 8 درصدی کشف انواع مواد مخدر و انهدام 25 باند قاچاق مواد مخدر، اجرای 357 طرح پاک‌سازی نقاط آلوده به مواد مخدر، کاهش 9 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات، کاهش 14 درصدی سرقت به عنف، کاهش 40 درصدی جرائم کارکنان، کشف 95 درصدی جرائم سایبری، کاهش 73 درصدی جرائم کارکنان و افزایش 35درصدی شهروندان  از جمله عملکرد   شش ماه نخست سال جاری  اعلام کرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان در ادامه از اجرای 170 برنامه ویژه هفته ناجا در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از سوی ستاد برگزاری هفته ناجا تدارک دیده شده که در طول هفته ناجا در استان اجرا می‌شود.سردار ملکی 

این برنامه‌ها را  درقالب اقدامات میدانی، تبلیغاتی، آموزشی، مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی استان هرمزگان، برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در برنامه رادیو و تلویزیونی و برنامه‌های دانش‌آموزی اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، رزمی یگان‌های ویژه در مدارس منتخب استان،سرکشی از خانواده معظم شهدا و جانبازان، پیشکسوتان و تکریم آنان، اجرای مراسم غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان شهرستان‌ها و... در هفته ناجا در هرمزگان عنوان کرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان  پلیس را  نهادی معرفی کرد  که اقتدار قوانین هرحکومتی را به نمایش می گذارد و چگونگی عمل و رفتار آن بیانگر نگاه آن حکومت به حقوق انسان ها و شهروندان و میزان انضباط اجتماعی در جامعه است.

گفتنی است: در این مراسم از خانواده‌های شهدا به ویژه شهید خلیل تختی‌نژاد دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان، جانبازان، کارمندان نمونه،  بازنشستگان نیروی نظامی و انتظامی و ... تجلیل بعمل آمد و همچنین  یگان های ویژه، پلیس ، پیشگیری ، یگان امداد رژه رفتند و اقتدار نیروی انتظامی را به تصویر کشیدند.

هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس مقتدر، امین مردم» از 13 مهرماه جاری  آغاز شد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها