دشمن از حماسه اربعین می‌ترسد



به گزارش صبح ساحل،حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهارداشت: راهپیمایی اربعین نشانه همبستگی مسلمانان است، زیرا در شرایطی که دشمن ما را محدود کرده بود به یکبار خدا دل‌های مسلمانان را بهم نزدیک و حماسه بزرگ اربعین خلق کرد.
وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین یک حرکت عظیم در راستای آزادیخواهی است و راه امام حسین (ع) و یاران شهیدش نیز برای همیشه در تاریخ زنده خواهد ماند.
عرضه مشروب الکلی بر فروشندگان آن تنگ شود
امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌ها از مصرف مشروب الکلی به عنوان یکی از آسیب‌هایی خانمان سوز و تهدید کنتده در جامعه یاد کرد که باید عرضه جایگاه‌های آن برای فروشندگانش تنگ شود.
حجت‌الاسلام والسملمین عبادی‌زاده به ضررهای مشروب الکلی نیز اشاره کرد و بیان داشت: طبق روایات ائمه، کسانی که مشروب الکلی را مصرف می کند روز قیامت مشمول شفاعت پیامبر اکرم و اهل بیتش نمی‌شوند.
وی علت تاکید در مساله مشروب الکلی به یادآوری قبح و زشتی این ماده برای مردم و آشنایی با تاثیرات منفی روانی و جسمی که بر انسان وارد می‌کند، عنوان کرد و گفت: این ماده علاوه بر اثرمنفی روحی و روان و مشکلات جسمی که وارد می‌کند اثر بسیار منفی بر نسل و بقا نسل می‌گذارد.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در این رابطه به تحقیقی در مورد بزهکاران یکی از کشورهای اروپایی، ۸۳ درصد کسانی که به مواد الکلی یا خودشان یا والدینشان دچار بودند، اشاره کرد.
حرمت سنت ازدواج با مصرف مشروب الکلی شکسته نشود
امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: اگر جامعه‌ای سالم می‌خواهیم باید مراقب سلامت روحی و جسمی فرزندانمان باشیم و مضرات این ماده را برای آن‌ها تشریح کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به گسترش فضای نامناسب مشروب الکلی در مراسم‌های ازدواج، تاکید کرد: خانواده‌ها آغاز زندگی فرزندانشان را با مصرف این نجاست‌ها خراب نکنند و حرمت سنت مهم ازدواج را با مصرف مشروبات الکی در این مراسم‌های شاد نشکنند.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: براساس تحقیقات و پژوهش‌های علمی، مهم ترین اختلالات روانی که برای فرد شراب‌خور ایجاد می‌شود، توهم شنوایی است که زودتر از هر قوه، این قوه دچار آسیب می‌شود.
وی در بخشی دیگر به مساله رونق تولید و اهمیت صادرات اشاره کرد و اظهارداشت: امروز به رغم عزم مسوولان و تولیدکنندگان درحوزه صادرات با مشکلاتی مواجه هستیم که بخشی از مشکلات داخلی آن به کم‌توجهی به کیفیت کالا و صنعت بسته‌بندی برمی‌گردد.
مالیات مطمئن‌ترین تکیه‌گاه در اقتصاد
امام جمعه بندرعباس افزود: اگر در گذشته با ایجاد صنایع تولیدی و بسته‌بندی مناسب در استان هرمزگان زمینه صادرات و واردات فراهم می‌شد، به تولیدکنندگان شوک وارد نمی‌شد درحالی که در این استان با وجود ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه تولیدی سهم خوبی در بازارهای جهانی نداریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان اینکه دولت باید مشوق‌های صادراتی را برای سرمایه‌گذاران لحاظ کند، توصیه کرد: کسانی که توان سرمایه‌گذاری دارند در این عرصه ورود کنند، زیرا هرچه قدر صادرات بیشتر باشد، تولید رونق می‌گیرد و با رونق تولید شغل ایجاد می‌شود و بیکاری از بین می‌رود و ارز کشور قوت پیدا می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان هم‌چنین به اهمیت مالیات اشاره کرد و آن را مطمئن‌ترین تکیه‌گاه در اقتصاد و توسعه اقتصادی در کشور دانست.
به گفته وی، مالیات در شرایط تحریم کشور را دچار بحران نمی‌کند مردم باید به این مساله توجه کنند که اگر زمانی کشور با صادرات نفتی و مالیات اداره شود مطمئن‌ترین راه نظام مالیاتی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده اضافه کرد: برای رقابت‌پذیری محصولات در دنیا باید کشش‌پذیری محصولات نیز افزایش یابد و راه‌حل روی آوردن به این رقابت‌پذیری نیز توجه به اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و صادرات، بازاریابی است.
به داد ورزش‌های قهرمانی برسید
امام جمعه بندرعباس در بخش پایانی خطبه‌ها به اهمیت و جایگاه ورزش اشاره کرد و ابرازکرد: ورزش یک امر تفننی نیست بلکه جزو جدانشدنی از زندگی انسان است.
وی با بیان این مطلب که؛ براساس اندیشه‌های افلاطون یکی از مسائل تربیتی توجه به ورزش است، گفت: ورزش در مدرس‌ها نباید تبدیل به یک کار سمبلیک شود و آموزش و پرورش باید مساله ورزش را جدی بگیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده بیان داشت: ورزش همگانی رو به افول است، درحالی که جوان‌های ما باید احساس غرور و نشاط کنند بنابراین به داد ورزش‌های قهرمانی برسید.
وی هم‌چنین بر توجه به ورزش‌های همگانی و تقویت ورزش باستانی تاکید کرد و افزود: بهره وری از ظرفیت دریا در حوزه ورزش‌های آبی باید جدی گرفته شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها