تنها راه برخورد با ناپاکی ها در فوتبال ؛

دادگاه ورزش تشکیل دهید



صبح ساحل، ورزشی _ این روزها همه سینه چاک فوتبال پاک شده اند.بعد از ادعای مدیرعامل باشگاه شهرداری بندرعباس مبنی بر این که پیمان صاحب جمعی با محمد باقر زعفرانی تماس گرفته و خواستار ملاقات او با فراز کمالوند شده همه مصاحبه می کنند و مدعی هستند که فوتبال ناپاک است.

این در حالی است که اسماعیل حسن زاده  رئیس کمیته انضباطی می گوید:«کسانی که بیشتر به این مسئله دامن می زنند پای خودشان در این ماجرا گیر است و پرونده تخلف مختص تیم شهرداری نیست و تیم های دیگری هم در مظان اتهام هستند و به پرونده همه آن ها رسیدگی خواهد شد.هر روز چندین مصاحبه روی خروجی خبرگزاری ها قرار می گیرد و در این مصاحبه مدیران عامل و مربیان مدعی اند فوتبال ناپاک است و آن ها از ناپاکی فوتبال ضربه خورده اند و جالب این که خبر می دهند به آن ها پیشنهاد تبانی داده اند.به کسی که پشنهاد تبانی می دهند باید همان لحظه فدراسیون فوتبال را مطلع کند نه این که بگذارد بازی ها  تمام شود و این را دستاویزی قرار دهد برای توجیه.

نکته دیگر، معمولا تبانی کنندگان به کسی پیشنهاد تبانی می دهند که نظر منفعلی در این ارتباط داشته باشند.

هر چند که این نظریه قطعی نیست.باز تکرار می کنیم. فوتبال ذات پاکی دارد و این آدم ها هستند که ناپاک هستند! آدم های بد هم همه جا هستند. در همه اقشار. تنها راه برخورد با ناپاکی ها این است که دادگاه ورزش تشکیل دهیم. نکته ای که مجتبی شریفی  رئیس وقت کمیته انضباطی پیشنهاد آن را به علی آبادی  رئیس وقت سازمان تربیت بدنی داد و چون خود در قوه قضا ئیه بود همه کارها را پیش برد اما ورزشی ها این قدر سنگ انداختند که عطایش را به لقایش بخشید.

اگر دادگاه ورزش تشکیل شود آن وقت دیگر قاضی فوتبالی ها نخواهند بود که با بعضی ها مصالحه کنند و اگر با کسی دشمن شدند به این بهانه اذیتش کنند. آن وقت اگر تبانی صورت گیرد قاضی تبانی کننده را محکوم خواهد کرد و اگر کسی به دروغ تهمت بزند تاوان سنگینی پس خواهد داد و این درس عبرتی خواهد شد برای دیگران که به راحتی با آبروی افراد بازی نکنند.

اگر دادگاه ورزش تشکیل شود، کسی که مورد اتهام قرار می گیرد این فرصت را خواهد داشت که از خود دفاع کند و برای تبرئه خود دیگر به دنبال آدم های بزرگ نخواهد رفت و وقت فدراسیون فوتبال را نخواهد گرفت.تشکیل دادگاه ورزش در موازی با دیگر دادگاهایی که در این مرز و بوم شکل گرفته امروز ضرورتی است غیر قابل انکار چون فوتبال گسترده است و شخص اسماعیل حسن زاده در یک اتاق سه در چهار قادر به کنترل همه تخلفات نخواهد بود. البته دادگاه ورزش می تواند به تخلفات صورت گرفته در سایر رشته ها هم رسیدگی کند که این می تواند به کاهش ناهنجاری در ورزش کمک شایانی کند.وقتی مدیر سابق باشگاه استقلال می گوید فرزند مدیر ضد فساد خود با اسپانسرها مراوده اقتصادی دارد بیانگر این مسئله است که فساد می تواند در همه جا ریشه بدواند نه فقط در باشگاه ها. امروز باشگاه ها از بیت المال هزینه می کنند و اگر مدیران عامل بر هزینه ها نظارت کنند و حساب پس بگیرند خیلی از این تبانی ها صورت نخواهد گرفت. شما فکر می کنید مربی ای که به تیم حریف پیشنهاد تبانی می دهد پولش را از جیب خود می دهد؟ خیر، او بودجه باشگاه را صرف این کار می کند و چه بسا مدیر عامل هم در جریان باشد که قطعا این چنین است.با شکل گیری دادگاه ورزش ساخت و پاخت هایی که در راه مبارزه با فساد شکل گرفته از بین خواهد رفت و دیگر کسی نمی تواند از این کلاه برای خود نمدی درست کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها