در بیمارستان امام رضا بندرعباس صورت گرفت

خارج کردن توده 5/5 کیلوگرمی از شکم زن 70 ساله



توده بزرگ شکمی  از زن 70 ساله هرمزگانی  در بیمارستان امام رضا بندرعباس  خارج شد.
به گزارش صبح ساحل، مدتی قبل زن کهنسالی با شدت درد ، کاهش وزن و شکم بزرگ به مطب پزشک مراجعه کرد که پس از آزمایش های مختلف و سونوگرافی مشخص شد  توده بزرگی (سرطان تخمدان)در شکم وی  قرار دارد و باید مورد عمل جراحی قرار گیرد.
این زن با  بیماری دیابت و فشار خون  در یازدهم بهمن ماه جاری پس از مراجعه به  بیمارستان امام رضا ، تشکیل پرونده داد که 3 روز بعد از آن پس از انجام اقدامات اولیه مبنی بر  وجود توده  بسیار بزرگ در شکم  به  اتاق عمل رفت.
عمل جراحی نادر و حساسی بود،  تیم جراحی  پس از 4 ساعت موفق شدند  توده بزرگ 5 و نیم کیلویی را از شکم این بیمار  حارج کنند.
تشخیص سرطان تخمدان
 به گفته دکتر سامیه کریمی  فوق تخصص جراحی زنان ،بیمار حدود یک ماه  قبل با شکایت درد شکم،  بزرگی شکم (مانند زن باردار 9 ماهه) و...  به مطب مراجعه کرد و تحت هدایت سونوگرافی نمونه برداری انجام گرفت  که مشخص شد وی داری غده بزرگ سرطان تخمدان است.
بی اعتنا به بیماری
از سال گذشته این بیمار 70 ساله دچار کاهش  وزن شد و علیرغم توسعه خانواده مبنی بر مراجعه به بیمارستان  و چکاپ و همچنین کنترل  بیماری دیابت و فشار خون ، وی  به مرکز درمانی مراجعه نمی کرد و بدن روز به روز  ضعیف تر می شد .
وی از شکم درد شدید رنج می برد  تا اینکه  با پافشاری خانواده و  تحمل درد  و کاهش وزن و بزرگی شکم به پزشک مراجعه کرد . پس از بررسی و آزمایشات مختلف مشخص شد وی علیرغم داشتن دیابت و فشار خون بالا و کنترل نشدن این بیماریها ، دارای  توده بزرگی در شکم است. تیم جراحی این پرونده دکتر مهرداد صیادی نیا  متخصص جراحی عمومی  ، دکتر سامیه کریمی  متخصص زنان ، دکتر سید احمد حسینی  متخصص بیهوشی  و کارشناس  اتاق عمل بودند که این عمل جراحی 4 ساعته با موفقیت به پایان رسید . این بیمار در سلامت کامل به سر می برد  و منتظر جواب آزمایش پاتولوژی است که آیا سرطان در بدنش کنترل شده است...
   
   
خارج کردن توده 5/5 کیلوگرمی از شکم زن 70 ساله
 
    
  خارج کردن توده 5/5 کیلوگرمی از شکم زن 70 ساله
  خارج کردن توده 5/5 کیلوگرمی از شکم زن 70 ساله
   
   
   
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها