کنترل کرونا با خواهش و التماس!!!



معاون وزیر بهداشت در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره ویروس کرونا از مردم می‌خواهد که این‌قدر بی‌خیال نباشند. 
او می‌گوید: طی ۱۸ الی ۲۴ ماه آینده بسیاری از رفتارهایمان را باید تغییر دهیم؛ ‌رفتارهای خانوادگی، سفر، ملاقات‌ها و مهمانی‌ها و اجتماعات بسیار باید کاهش یابد. درعین‌حال در این مدت باید تلاش کنیم که هر چه که جنبه اقتصادی دارد و معیشت مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به حداکثر برسانیم و هرچه که اثرات اقتصادی ندارد، اما منجر به انتشار کرونا می‌شود به حداقل برسانیم. 
این مسئول با خواهش و التماس از مردم می‌خواهد که در تعطیلات پیش رو سفرها را به حداقل ممکن برسانند؛ و تا جایی که می‌توانند به مسافرت نروند.
در مکان‌های عمومی، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و پارک‌ها و بوستان‌ها تجمع نکنند چراکه این ویروس در کمین نشسته و فعلاً خیال رفتن ندارد. او همچنین با پیش‌بینی آینده، ذهن‌ها را متوجه این موضوع می‌کند که در آینده نه‌چندان موج‌های دیگری از شیوع این ویروس، مردم کشورهای درگیر را به مخاطره خواهد انداخت. متأسفانه در چند روز اخیر با افزایش شیوع کرونا در هرمزگان زنگ خطر دیگری به صدا درآورده است. 
با رفع کامل محدودیت‌ها و بازگشایی اداره‌ها، مراکز اقتصادی، پارک‌ها و بوستان‌ها و حتی مساجد در برخی از شهرهای هرمزگان، اوضاع آن‌چنان برای مردم عادی شده که تصور می‌کنند خبری از ویروس کرونا نیست.
در سطح شهر بندرعباس، فاصله‌گذاری اجتماعی کم‌رنگ شده و استفاده از ماسک و دستکش نیز رنگ‌باخته است. هرروز با خنک شدن هوا و کاهش گرما، مردم از قرنطینه خانگی بیرون آمده در سطح شهر حضور پیدا می‌کنند. سری به ساحل بندرعباس بزنید با چه صحنه‌هایی روبرو می‌شوید. ساحل بندرعباس در محدوده گلشهر تا چشم کار می‌کند، جمعیت موج می‌زند. از کوچک و بزرگ دل به دریا زده‌اند.
عده‌ای در ساحل، گرم گفت‌وگو هستند. کودکان بازیگوش غرق در شادی، منتظرند تا موج دریا اسباب‌بازی‌هایشان را خیس کند و کلی ذوق کنند. افراد بسیاری نیز در بوستان‌های دولت و غدیر مشغول تفریح، گشت‌وگذار و انجام حرکات و مسابقات ورزشی هستند، بدون اینکه ماسکی بر صورت و دستکشی بر دست داشته باشند و فاصله‌گذاری اجتماعی هم شاید وقتی دیگر. در گوشه‌ای دیگر چندین خانواده در حال گذران اوقات فراغت هستند. این داستان شهر ماست. در روزگار کرونایی که آقایان مسئول از مردم می‌خواهند از تجمع و ترددهای غیرضروری خودداری کنند، با فراموشی آنچه از شیوع ویروس کرونا بر جامعه گذشته، همه‌چیز را تمام‌شده می‌دانند و این‌چنین در سطح شهر حضور پیدا می‌کنند. 
از سویی دیگر باگذشت زمان از زمان شیوع این ویروس، مردم دیگر حساسیت گذشته را ندارند و به‌راحتی و بدون استفاده از ماسک و دستکش در سطح شهر تردد می‌کنند. 
متأسفانه فروشنده‌هایی هم هستند که بهداشت را فراموش کرده نه از دستکش استفاده می‌کنند و نه از ماسک. بدن شک با ادامه بی‌تفاوتی و‌ بی‌توجهی مردم به مسائل بهداشتی، شاهد روند افزایشی شیوع این ویروس در سطح استان هرمزگان خواهیم بود.
هم‌اکنون علاوه بر بندرعباس، برخی شهرهای استان نیز با وضعیت جدیدی مواجه شده‌اند. اگر تا چند روز پیش باافتخار از سیریک و‌ بشاگرد به‌عنوان شهرهای پاک و عاری از این ویروس یاد می‌کردیم، امروز دیگر نمی‌توانیم چنین ادعایی کنیم.
در شرایطی که هنوز داروی ضدویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ وجود ندارد و مسئولان بهداشت و درمان تأکید می‌کنند هنوز داروی اختصاصی برای این ویروس کشف نشده، تنها راه در امان ماندن از این ویروس ناشناخته، ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی است.
نکته مهم این داستان اینجاست، وقتی بسیاری از مردم همه‌چیز را عادی تلقی می‌کنند و با این تصور غلط که ویروس کرونا سلامتی آن‌ها را تهدید نمی‌کند و با عدم رعایت نکات بهداشتی به شیوع این ویروس دامن می‌زنند چرا مسئولان استانی تنها به هشدارها بسنده می‌کنند؟ چرا با خواهش از مردم می‌خواهند که نکات بهداشتی را رعایت کنند.وقتی با این التماس و خواهش‌ها نتیجه مثبتی به دست نمی‌آید راهکار دیگری ارایه و اجرا کنند، راهکاری که شیب شیوع این ویروس نزولی شود. آیا در روزهای آینده شاهد ارایه راهکار جدیدی از سوی مسئولان استانی در ستاد مدیریت کرونا خواهیم بود یا اینکه با همین التماس و خواهش‌ها، هرمزگان ازنظر شیوع ویروس کرونا روسفید خواهد شد!
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها