مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

رشد 10برابري احداث بزرگراه در هرمزگان



صبح ساحل، اقتصادی _ مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از احداث 443 کیلومتر راه اصلی از سال 84 تاکنون خبر داد.به گزارش روابط عمومی راه و شهر سازی استان هرمزگان، مهدی زندیه وکیلی افزود: احداث راه یکی از عوامل توسعه هر جامعه ای محسوب می شود از این رو دولت های نهم و دهم این مهم را سر لوحه کار خود قرار داد و عملکرد قابل قبولی از خود بر جای گذاشت.وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون 802 کیلومتر راه اصلی در هرمزگان احداث شده است که از این میزان 359 کیلومتر تا قبل از سال 84 احداث شده است.به گفته زندیه وکیلی 443 کیلومتر از راه اصلی احداث شده در دولت های نهم و دهم اتفاق افتاده است. مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خاطرنشان کرد، تا پیش از انقلاب هیچ راه اصلی در هرمزگان احداث نشده بود.وی همچنین به راه های فرعی در هرمزگان اشاره کرد و ادامه داد،  تا پیش از دولت نهم دو هزار و 48 کیلومتر راه فرعی در هرمزگان وجود داشت که از میزان 425 کیلومتر پیش از انقلاب احداث شده بود.مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به خدمات دولت های نهم و دهم در زمینه راهسازی گفت: 151 کیلومتر از راه فرعی در دولت های نهم و دهم احداث شده است.به گفته زندیه وکیلی، در دولت نهم و دهم بخش زیادی از جاده های فرعی پس از اصلاح و ساخت به جاده اصلی و بزرگراه تبدیل شد. همچنین جاده های اصلی نیز به بزرگراه و آزادراه تبدیل شد.

وی همچنین به میزان آزادراه های احداثی در هرمزگان اشاره کرد و افزود: هم اکنون 39 کیلومتر آزاد راه در هرمزگان احداث شده است و عبور و مرور در مسير بندر شهيد رجايي از این طریق انجام می شود. به گفته مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، 34 کیلومتر ازآزادراههای احداثی مربوط به عملکرد دولت نهم است.

وی بیان داشت: تا قبل از سال 84 فقط 5 کیلومتر آزادراه در هرمزگان احداث شده بود.مهندس زندیه وکیلی طول بزگراه های فعلی هرمزگان را 502 کیلومتر عنوان کرد و گفت: 51 کیلومتر از بزرگراه های احداثی مربوط به پیش از سال 84 بوده است. وی خاطرنشان کرد از سال 84 تا سال 88، حدود 255 کیلومتر بزرگراه در هرمزگان احداث شد. همچنین از سال 88 تاکنون حدود 196 کیلومتر بزرگراه احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: خدمت در زمینه راهسازی همچنان ادامه دارد و راهسازان به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا زمینه عبور و مرور در استان هرمزگان بیش از پیش تسهیل شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها