بنیاد ملی نخبگان از افراد با ایده‌هایی در زمینه مسئله‌های کلان کشور حمایت می‌کند

گفتاوردملی نخبگان با جایزه 20 میلیارد ریالی


نویسنده: فاطمه کریمی

نشست هم‌اندیشی طرح گفتاورد ملی نخبگان با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن جلسات بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

                       

رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان در این جلسه نحوه اجرای برنامه‌های این طرح که با هدف شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان است را تشریح کرد.«بابک‌شکرالهی‌زاده‌حاجی‌آبادی»رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان وظیفهٔ اصلی بنیاد ملی نخبگان را شناسایی مستعدین برترو فراهم آوردن بستر لازم برای ارتقاء مستعدین برتر به نخبگانی دانست که‌صاحب تخصص شده‌اند و درجهت اهداف ملی اثرگذاری مثبت دارند.

                             
بنیادهای استانی چه کارکردی دارند؟

شکرالهی زاده افزود: کارکرد اصلی بنیادهای استانی اجرای سیاست‌های بنیاد ملی نخبگان و کمک به سیاستگذاری در جهت شناسایی و هدایت استعدادهای برتر استان است.

                         

رویکرد جدید بنیاد ملی نخبگان

شکرالهی زاده افزود: رویکرد جدید بنیاد ملی نخبگان، اصلاح مسیر نخبگی است. سیاست جدید بنیادملی نخبگان مبنی بر این است که هر یک از نخبگان، یک استاد راهبر داشته باشند تا مستعد برتری که شناخته می‌شود بتواند تحت نظارت استاد راهبر مسیر نخبگی را طی کند و در تعامل با خبرگان و متخصصین یک فرد اثرگذار شود و در جهت اهداف ملی گام بردارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان هرمزگان افزود: در این راستا بنیاد نخبگان استان، 10 هسته استادمحور علمی-فرهنگی را پایه‌ریزی کرده است که این هسته‌ها به دانشگاه‌های برتر استان شامل دانشگاه هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه فرهنگیان تخصیص داده شده است.وی افزود: هسته‌های علمی- پژوهشی- فناورانه در استان راه‌اندازی شده که چهار هسته استادمحور علمی- پژوهشی- فناورانه سهم استان هرمزگان شده است.

شکرالهی زاده ادامه داد: دو هسته تقاضامحور هستند، به عبارتی بنیاد ملی نخبگان و صنایع استان از این هسته‌های علمی- پژوهشی- فناورانه حمایت مالی می‌کنند. دو هسته هم اولویت و نیاز استان بوده است که به‌صورت صددرصد توسط بنیاد ملی نخبگان حمایت می‌شود. شکرالهی زاده گفت: بنیاد ملی نخبگان یک‌سری افراد را به‌عنوان استاد راهبر به ما پیشنهاد می‌دهد که عموما افرادی با استاندارهای بنیاد ملی نخبگان هستند و عضو هیات علمی برتر استان می‌باشند. رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان اضافه کرد: بحث دیگری که می‌توانیم به آن بپردازیم بحث تسهیلاتی است که بنیاد ملی نخبگان استان به مستعدین برتر در استان ارائه می‌دهد.می‌توانیم این تسهیلات را به چند بخش تقسیم کنیم. یک بخش دانشجویی، بخش دانش‌آموختگی، بخش مربوط به اعضای هیات علمی و بخش دیگری هم مربوط مخترعان است.

                                   

تسهیلات مربوط به دانشجویان

شکرالهی زاده در خصوص تسهیلات دانشجویی گفت: تسهیلاتی که به دانشجویان ارائه می‌شود در قالب هسته‌های استادمحور علمی- فرهنگی، مسیر نخبگی، هسته‌های علمی- پژوهشی- فناورانه،نظام وظیفه دانش آموختگان می باشد.تسهیلات دیگری که بنیاد ملی نخبگان ارائه می‌دهد بررسی اختراعات است، اختراعاتی که ثبت‌شده است سطح‌بندی می‌شود.رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان بیان داشت: اخیراً یک رقابتی در بنیاد ملی نخبگان طراحی‌شده است تحت عنوان گفتاوردملی نخبگان که فرصتی است برای افراد صاحب ایده تا ایده‌های خود را در زمینه کلان مسئله‌های کشور که به 5 دسته تقسیم‌شده‌اند در یک رقابت ارائه کنند. کلان مسئله‌هایی که توسط مدیران در سطح ملی تعریف‌شده است. در این طرح، افرادی که صاحب ایده هستند درگفتاورد ملی نخبگان ثبت ایده و راه‌حل ارائه می‌کنند.


یک میلیارد تومان جایزه نقدی برای برگزیدگان

رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان جزییات جایزه نقدی برای برگزیدگان را اعلام کرد و گفت: این رقابت‌ها در هشت پهنه برگزارمی‌شود که استان ما در پهنه کویر،خلیج‌فارس و سواحل مکران بااستان‌های، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان رقابت می‌کند. برگزیدگان این 8 پهنه دوباره باهم رقابت می‌کنند و درنهایت 10تیم برگزیده می‌شوند که به هر تیم از این 10 تیم برگزیده یک میلیاردتومان جایزه نقدی و یک میلیارد تومان هم تسهیلات برای عملی کردن ایده‌ها اعطاء می‌شود. علاوه بر این یک فرصت معنوی برای آن‌ها فراهم‌شده است که ایده‌های خود را با کاندیداهای ریاست جمهوری یا نمایندگان آن‌ها مطرح کنند. گفتنی است که تا 28 خرداد فرصت است تا این افراد ثبت ایده کنند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها