انبار بزرگ گوشت در بندرعباس پلمپ شد



 صبح ساحل، حوادث _  انبار بزرگ گوشت در بندرعباس به دلیل احتکار اجناس با حضور مسئولان پلمپ شد.

 یک انبار بزرگ گوشت که در آن بیش از 60 تن گوشت گوساله احتکار شده بود توسط نیروهای بازرسی فرمانداری بندرعباس و سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان کشف و با حضور فرماندار بندرعباس، مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی هرمزگان و همچنین مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان پلمپ شد. این انبار در یکی از سردخانه‌های شهر بندرعباس قرار دارد و یکی از شرکت‌های وارد کننده گوشت از تاریخ 28 آبان ماه امسال با اجاره این انبار گوشت‌ها را در آن نگهداری می‌کرد و حاضر نمی‌شد گوشت‌ها را وارد بازار کند.معاون اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی هرمزگان در حاشیه پلمپ این انبار گوشت، اظهار داشت: طبق قانون ماده چهار تعزیرات حکومتی چنانچه اثبات شود افرادی به قصد گرانفروشی، کالاهای خود را به فروش نمی‌رسانند با آنها برخورد خواهد شد.ایرج عزیزی ادامه داد: در حال حاضر شرکت وارد کننده حق فروش این گوشت‌ها را ندارد تا وضعیت این اجناس تعیین تکلیف شود.وی تاکید کرد: قطعا به سرعت وضعیت این گوشت‌ها در تعزیرات حکومتی بررسی و نتیجه کار مشخص خواهد شد.فرماندار بندرعباس نیز در حاشیه پلمپ این انبار گوشت، بیان داشت: با توجه به وضعیت پیش آمده و تاکیدات استاندار هرمزگان در خصوص بررسی و کنترل بازار دستگاه‌های مسئول از جمله فرمانداری بندرعباس، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این خصوص تمام تلاش خود را انجام داده‌اند.عباس امینی‌زاده ادامه داد: ما به دنبال شناسایی تخلفات هستیم و با واردکنندگانی که به این شکل کالاهای خود را احتکار می‌کنند به شدت برخورد خواهیم کرد.

   پلمپ دو فروشگاه زنجیره ای در بندرعباس

فرماندار بندرعباس به طور سرزده از فروشگاههای زنجیره ای بندرعباس بازدید و وضعیت قیمتها در این فروشگاهها را مورد بررسی قرار داد که در جریان این بازدید، دو فروشگاه به علت گرانفروشی پلمپ شدند و یک فروشگاه دیگر نیز جریمه شد.

عباس امینی زاده به همراه مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی هرمزگان و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به طور سرزده از فروشگاههای شهر بندرعباس بازدید کرد.وی در حاشیه بازدید از این فروشگاهها، عنوان کرد: در فروشگاههای زنجیره ای مواردی مشاهده شد که بازرسان باید آن را بررسی کنند و در صورت اثبات گرانفروشی با آن برخورد خواهد شد. امینی زاده  ادامه داد: در این فروشگاهها مشکلاتی از لحاظ قیمت وجود داشت که قرار شد بازرسان آنها را مورد بررسی قرار داده و در صورت اثبات تخلف پرونده را به تعزیرات حکومتی ارسال کنند.

فرماندار بندرعباس تاکید کرد: تا جایی که توان داریم وقت خواهیم گذاشت تا از گرانفروشی در بندرعباس جلوگیری شود و با اجرای قانون از حقوق مردم دفاع خواهیم کرد.

امینی زاده اظهار داشت: این شکل کنترل بازار تا پس از تعطیلات عید نوروز ادامه خواهد داشت تا اجناس با قیمتهای مصوب به دست مردم برسد. وی در ادامه به وضعیت بازار طی روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده طی 20 روز گذشته مشاهده شد تعدادی از افراد به بهانه‌های مختلف جنگ روانی را در بازار ایجاد کردند و با سوءاستفاده از این فضای روانی اقداماتی را برای رسیدن به منافع شخصی و گروهی خود انجام دادند و در واقع ظلم بزرگی را به مردم روا داشته‌اند.فرماندار بندرعباس با اشاره به افزایش قیمت کالاها در بازار طی روزهای اخیر بیان کرد: پیرو این مسئله و با دستور اکید استاندار هرمزگان طی هفته گذشته سه جلسه کارشناسی وضعیت بازار و راهکارهای مقابله با گرانفروشی با حضور اعضای کمیته تنظیم بازار شهرستان بندرعباس تشکیل شد.

امینی‌زاده ادامه داد: با هماهنگی و تقسیم کاری که با تعزیرات حکومتی و نماینده دادستان بندرعباس و سایر دستگاه‌های مربوطه صورت گرفته و در راستای کنترل قیمت‌ها در بازار یک گروه بازرسی متفاوت با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در راستای همراهی با آنان و اثربخشی بیشتر کار در حال تشکیل شدن است.وی همچنین به متخلفان و گرانفروشان توصیه کرد در چهارچوب قانون حرکت کنند و تاکید کرد: بازاریان باید اجناس را بر اساس قیمت‌های پایه و مصوب به مردم بفروشند و در غیر اینصورت طبق دستورالعمل‌های قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

  15 واحد صنفی در حاجی‌آباد پلمپ شد

فرماندار حاجی‌آباد گفت: طی چند روز اخیر با 40 مورد بازرسی مشترکی که با همکاری فرمانداری، اداره صنعت ، معدن و تجارت ، تعزیرات ، مجمع امور صنفی ، اماکن و شبکه بهداشت صورت گرفت.  بهرام پوراشرف ادامه داد:70 متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به تعزیرات معرفی و 58 مورد منجر به صدور رای و 12 مورد در دست بررسی است و تعداد 15 واحد صنفی متخلف در اثر گرانفروشی ، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور جریمه و پلمپ شدند.

 وی افزود: واحدهای صنفی اغلب خواروبار ، لبنیات و عمده فروشی بودند.  پوراشرف افزود: با نظارت مستمری که از طریق بازرسان و اعضای ستاد تنظیم بازار صورت می‌گیرد با گرانفروشان به شدت برخورد خواهد شد. وی اظهار امیدواری کرد که کلیه قیمت‌ها به روال قبل برگردد.

  پلمپ 4 واحد صنفی متخلف در شهرستان پارسیان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پارسیان به خبرنگار ما گفت: از ابتدای بهمن ماه سالجاری تعداد 347 مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان توسط بازرسین اداره صنعت ، معدن و تجارت به عمل آمد که منجربه تشکیل تعداد 32 فقره پرونده تخلفاتی به ارزش 54 میلیون ریال گردید.

آشوری، همچنین طی بازرسی که به همراه اعضاء ستاد تنظیم بازار و با حضور فرماندار محترم شهرستان از واحدهای صنفی به عمل آمد تخلفاتی نظیر: گرانفروشی ، عدم ارائه فاکتور خرید ، عدم صدور صورتحساب ، عدم درج قیمت و ... مشاهده گردید که منجر به جریمه 9 واحد و پلمپ 4 واحد صنفی توسط نماینده تعزیزات حکومتی گردید . واحدهای پلمپ شده شامل سوپر مواد غذایی ، عمده فروشی ، مواد غذایی ، میوه فروشی ، شیرینی و آجیل فروشی می‌باشد.

آشوری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: این بازریسها بصورت مستمر و در دو نوبت صبح و عصر تا پایان طرح نظارتی ویژه نوروز 91 ادامه دارد و به تمامی شهروندان توصیه می‌گردد  بهنگام خرید هر گونه کالا یا خدمات از فروشنده تقاضای صدور فاکتور خرید نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با اداره صنعت، معدن و تجارت، مجمع امور صنفی و یا تلفن 124 تماس حاصل فرمایند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها