حواشی انتخاب علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر صمت



نمایندگان مجلس با ۱۷۵ رای موافق از مجموع ۲۴۶ آرا ماخوذه؛ به رزم حسینی برای تصدی گری وزارت صنعت معدن و تجارت اعتماد کردند.

بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس قرار گرفت که حواشی زیادی را به دنبال داشت.

در این جلسه بررسی رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت در دستور کار قرار گرفت اما رئیس جمهور باز هم برای دفاع از وزیر پیشنهادی در جلسه علنی حاضر نشد و تبعا یک ساعت فرصتی که در آیین‌نامه داخلی مجلس برای دفاع رئیس جمهور پیش‌بینی شده نیز استفاده نشد.

در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رزم حسینی، اردشیر مطهری، ویس کرمی و فرهنگی به عنوان مخالف و نوش‌آبادی، ارکانی، عنابستانی و محمود عباس‌زاده به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت صحبت کردند. در خلال صحبت‌های مخالفان و موافقان مباحثی در خصوص آشنایی و نزدیکی رزم حسینی به سردار سلیمانی مطرح شد که مورد تذکر مخالفان قرار گرفت و آن‌ها خواستار این شدند که از نام سردار سلیمانی در این موارد استفاده نشود. همچنین در جریان صحبت‌های عنابستانی موافق وزیر پیشنهادی کلیپی از سردار سلیمانی در کنار رزم حسینی از مانیتورهای مجلس به نمایش درآمد که آن هم اعتراض شدید نمایندگان را به دنبال داشت و در نتیجه ادامه نیافت.

 موافقان چه می‌گویند؟

در این جلسه علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در دفاع از رزم‌حسینی با بیان اینکه امروز عده‌ای تبلیغ می‌کنند و می‌گویند که هر کسی صادرات و واردات انجام دهد حتما فاسد و رانت خوار است، گفت: هیچ کدام از اعضای خانواده آقای رزم حسینی در خارج از کشور ساکن نیستند.

حسین نوش آبادی، نماینده مردم ورامین هم در جلسه امروز مجلس بیان کرد: از نمایندگان ملت درخواست میکنم با حمایت از رزم حسینی، وزارت صمت را از بلاتکلیفی نجات دهند.

 نظر مخالفان چه بود؟

نماینده گرمسار هم در ادامه در مجلس گفت: آقای رزم‌حسینی شما چگونه می‌خواهید مسئولیت بگیرید در حالی که ادعا کرده‌اید که محل زندگی‌تان در کانادا بوده و حتی دو دهه در کانادا بوده‌اید و خانواده‌تان در این کشور زندگی می‌کنند؛ شما چرا به ایران آمده و دم از نظام و مردم می‌زنید؟

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز هم در مجلس اظهار داشت: از مخالفان و موافقان خواهش می‌کنم در این جایگاه از نام سردار سلیمانی استفاده نکنند. هیچ ایرادی به مدت حضور آقای رزم حسینی در لشکر و جبهه نیست و من نقطه قوت ایشان را همان ۱۰ سال اول می‌دانم اما بعد از آن ابهامات زیادی وجود دارد.

محمدحسین فرهنگی با بیان اینکه آقای رزم حسینی در مدتی که در داخل فعالیت اقتصادی داشته کارهای مشکوک زیادی دارد که باید توضیح دهد، گفت: کارهای ایشان هپکو را به آن وضع کشاند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها