بیش از 200 کارمند 5 وزارت‌خانه عربستان به اتهام فساد بازداشت شدند



سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی موسوم به «نزاهه» از بازجویی از ۷۵۷ متهم در پرونده‌های کیفری و اداری و بازداشت موقت ۲۴۱ شهروند و مقیم این کشور خبر داد.

 به نوشته روزنامه سعودی عکاظ، این سازمان اعلام کرد: بازداشت‌شدگان جزو کارمندان وزارت کشور، بهداشت، امور شهری و روستایی و مسکن،‌ وزارت آموزش،‌ منابع انسانی و توسعه و اجتماعی، سازمان کلل گمرک و پست عربستان هستند.

این سازمان تاکید کرد: بازداشت‌شدگان به رشوه،‌ سوء استفاده از موقعیت شغلی و اختلاس متهم هستند.

این سازمان همچنین اشاره کرد، تحقیقات و بازجویی به منظور ارجاع آن‌ها به دستگاه قضایی در حال تکمیل شدن است و به حفظ اموال عمومی و حمایت از آن ادامه می‌دهد.

پیش از این؛خبرگزاری رسمی عربستان (واس)  در 13 اسفندماه اعلام کرده‌بود  که هیئت نظارت و مقابله با فساد موسوم به هیئت «نزاهه» تحقیقات درباره سه پرونده را آغاز و در همین راستا، سه افسر گارد سلطنتی و ۲۱ تاجر خارجی دارای ملیت عربی را بازداشت کرده. طبق این گزارش، متهمان با تخطی از سیستم تدارکات دولتی و  استفاده از بستگان خود برای خرید املاک و مستغلات در داخل و خارج از کشور به شرکت‌های متعلق به آنها و آشنایانشان مناقصه اعطا می‌کنند. در این گزارش آمده است که مبالغ جمع آوری شده از این تخلفات تاکنون به ۴۰۰ میلیون ریال سعودی (۱۰۶.۷ میلیون دلار) رسیده‌بود.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها