اقدام جدید شورای امینت غذایی امارات:

مقابله جدی با اثرات تغییرات اقلیمی 


نویسنده: سامیه طهورنیان

شورای امنیت غذایی امارات (EFSC) ایجاد یک سیستم برای مقابله با گرمایش زمین را تصویب کرد که می‌تواند خسارات  احتمالی که به زنجیره تأمین مواد غذایی  کشور امارات وارد کند.

به گزارش صبح ساحل،  عنوان این سیستم «تأثیر تغییرات آب‌وهوایی» اعلام شد و هدف اصلی آن حمایت از امنیت غذایی با افزایش دما در سراسر جهان است که با سرعت بخشیدن به تغییر به سمت تولید مواد غذایی پایدار و هوشمند است. همچنین داده‌های علمی برای کمک به تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری درست در زمینه کشاورزی را فراهم می‌کند.

«دکتر سلطان ال جابر»، وزیر صنعت، فناوری پیشرفته و فرستاده ویژه امارات در زمینه تغییرات اقلیمی ، «سیستم تأثیر تغییرات اقلیمی»  را  امری مهم در توانایی امارات برای تقویت امنیت غذایی دانست و گفت: بخش کشاورزی و غذا یکی از امیدوارکننده‌ترین موتورهای  منافع برای امارات، اقتصاد منطقه‌ای و جهانی گسترده‌تر است.

این مأموریت قصد دارد نوآوری جهانی، از جمله تلاش‌های تحقیق و توسعه را در کل بخش کشاورزی را در پنج سال آینده تسریع بخشد تا اثرات منفی تغییر اقلیم را کاهش دهد.

 انتظار می‌رود جمعیت امارات از 9 میلیون نفر تا سال 2025 به 11.5 میلیون افزایش یابد. امارات ازنظر امنیت غذایی در رتبه 31 جهانی قرار دارد. ازاین‌رو مقامات اماراتی تصمیم دارند که رتبه خود را به 10 افزایش دهند و قرار است بسیاری از کارخانه‌های تولید غذا را به داخل امارات منتقل کنند و تا پایان سال 2021 این پروژه نهایی می‌شود. همچنین برای بسیاری از اقلام که تولید آن به دلیل نبود زمین قابل کشت در امارات متحده میسر نیست، شرکت‌های داخلی می‌توانند در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کنند تا منابع تولید خود را افزایش دهند. همچنین امکانات زیادی وجود دارد که آن‌ها بتوانند در همه قاره‌ها و کشورهای دوردست سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند.

ازجمله مناطقی که امارات متحده عربی در آن زمین اجاره کرده‌است: رومانی، مصر، سودان، صربستان و کامبوج و اخیراً کشور اوگاندا 2500 هکتار زمین را به‌عنوان یک منطقه آزاد کشاورزی اختصاصی به امارات متحده عربی داده‌است. در اینجا نقش دولت بیشتر در تسهیل تجارت کشاورزی برای افزایش تجارت مواد غذایی محصولات باکیفیت است. همچنین  گلخانه‌هایی در امارات افتتاح شده‌است که 67 درصد کمتر از حالت سنتی خود آب برای تولید اقلام کشاورزی مصرف می کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها