رقابت نمایندگان مجلس برای ورود به شورا!



دو روز تا مهم‌ترین رویداد سال1400 ایران باقی‌مانده است. در روز 28 خرداد برگ دیگری از تاریخ انقلاب با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا ورق خواهد خورد. جمعه‌ای که برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد.
به نوشته روزنامه صبح ساحل، بسیاری از معادلات سیاسی، اقتصادی و ... کشور به‌ویژه روابط خارجی به این انتخابات گره‌خورده است. همه در داخل و خارج ایران به نتیجه این انتخابات چشم دوخته‌اند.در روزهای گذشته و حتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری همچون انتخابات‌های گذشته شاهد شنیدن وعده‌های رنگارنگ از زبان نامزدها و داوطلبان برای جلب نظر مردم هستیم. وعده‌های عجیب‌وغریبی که به قول کارشناسان حوزه‌های مختلف بسیاری از آن‌ها هرگز محقق نخواهد شد. وعده‌هایی که کاندیداها تنها برای کسب آرا و به دست آوردن کرسی موردنظر مطرح می‌کنند. اما، پرسشی که این روزها بیش از گذشته ذهن جامعه را در این شرایط سخت اقتصادی مشغول ساخته اینکه اوضاع معیشت وزندگی مردم دهک‌های متوسط و پایین جامعه با وعده‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری که همگی دم از تغییر وضعیت موجود و افزایش قدرت خرید مردم می‌زنند، واقعاً دگرگون خواهد شد. آیا نرخ تورم به پایین‌ترین رقم خواهد رسید؟ آیا همه بیکاران کشور صاحب کسب‌وکار و شغل خواهند شد؟آیا همه‌ی افراد فاقد مسکن در کشور، سقفی برایشان ساخته خواهد شد؟ و هزاران پرسش دیگر.
مردم ایران بی‌صبرانه منتظرند تا ببینند با برگزاری انتخابات و تعیین رئیس‌جمهور آینده، وعده‌های داده‌شده عملی خواهد شد؟یا بازهم در بر روی همان پاشنه همیشگی خواهد چرخید.اما این روزها حرف‌های کاندیداها و داوطلبان ورود به شوراهای شهر و روستا نیز شنیدنی است. هریک از این داوطلبان با وعده‌های جالب درصدد کسب آرا هستند. در این هوای گرم و سوزان خرداد که تب انتخابات همه‌جا را فراگرفته، نمایندگان مجلس نیز بیکار ننشته و در حال تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداهای موردحمایت خود هستند. برخی از این نمایندگان به‌طور شفاف و برخی دیگر نیز محافظه‌کارانه وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شده‌اند. نگاهی به نوع برخی تبلیغات کاندیداهای شورای شهر بندرعباس به‌خوبی نمایانگر بسیاری از واقعیت‌ها است. حک شدن شعار انتخاباتی یکی از نمایندگان بندرعباس در زمان تبلیغات انتخابات مجلس در دوره گذشته در کنار تصاویر تعدادی از داوطلبان شورای شهر، حاوی نکات بسیاری است. شاید نکته مهم دیگری که شنیده می‌شود ارائه لیستی از سوی یکی از نمایندگان مردم بندرعباس در مجلس به معتمدین برخی محلات بندرعباس برای حمایت از کاندیداهای خاص است. به نظرمی‌رسد چنین حرکتی از سوی نمایندگان کم‌سابقه باشد که خود به‌طور مستقیم به دنبال جمع‌آوری آرا باشند. به‌هرحال تحرکات نمایندگان مجلس در روزهای اخیر برای حمایت از جریان‌های خاص باهدف ورود به شورای شهر بندرعباس، این فرضیه را قوت می‌بخشد که برای نمایندگان مجلس، اهمیت انتخابات شورای شهر کمتر از دیگر انتخابات نیست که تلاش‌های خود را دوچندان کرده‌اند تا مهره‌های موردحمایتشان وارد شورای شهر شوند. اکنون نمایندگان مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در یک رقابت نفس‌گیر برای تصاحب یکی از کرسی‌های شورای شهر توسط نامزدهای موردحمایتشان، به دنبال پیروزی در این انتخابات هستند.
به نظر می‌رسد موفقیت کاندیداهای موردحمایت نمایندگان مجلس در انتخابات شورای شهر و ورود آن‌ها به پارلمان شهری خبر خوشی برای سه نماینده مجلس خواهد بود چراکه انتخاب شهردار آینده بندرعباس از صحن شورای شهر می‌گذرد.
بدون شک انتخابات 28 خرداد آبستن اتفاقات و حاشیه‌های بسیار جذابی خواهد بود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها