افزایش صادرات کالاهای نفتی از بنادر شرق هرمزگان



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا از این بنادر را در هشت‌ماهه سال جاری یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن اعلام کرد.

 

به گزارش صبح ساحل،حمیدرضا محمد حسینی تختی روز سه‌شنبه در تشریح کارنامه هشت‌ماهه بنادر شرق هرمزگان اظهارداشت: بیشتر شاخص های عملیات تخلیه و بارگیری در هشت‌ماهه سال جاری در این بندر افزایش داشته به طوری که صادرات کالای نفتی با رشد ۱۶۲ درصدی به میزان ۲۶۲ هزار و ۴۴۷ تن بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۶۲ درصدی صادرات نفتی در هشت‌ماهه سال جاری بیان داشت: عمده کالای صادراتی شامل مشتقات نفتی و مقصد آن به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، افزود: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

محمدحسینی تختی، میزان صادارت کالای غیرنفتی در مدت طی شده را نیز یک میلیون تن کالا برشمرد و گفت: عمده کالای صادراتی غیر نفتی شامل محصولات کشاورزی، ماشین آلات راه و ساختمان، کالای فله  بوده است که نسب به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

 بنادر شرق هرمزگان جز بنادر چند منظوره با کاربرد تجاری و مسافری،توان صادراتی انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی با کشتی های اقیانوس‌پیما، لندینگ کرافت و موتور لنج های سنتی را دارا می باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها