فرود اضطراری پرواز تاشکند - دبی در شیراز



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت فلای دبی از مبداء تاشکند به دبی پنجشنبه در شیراز فرود اضطراری داشت.

   

به گزارش صبح ساحل،  محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس: یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت فلای دبی از مبداء تاشکند به دبی پنجشنبه در شیراز فرود اضطراری داشت.
 این پرواز در حال عبور از فضای هوایی ایران بود، با اعلام وخامت حال خلبان درخواست فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز کرد.
 عوامل این پرواز با توجه به الزام تغییر کادر پرواز، درخواست کروی پروازی جدید از دبی کردند و در نتبجه، مسافران به بخش ترانزیت فرودگاه منتقل شدند.
این در حالی است که یک شاهد عینی در فرودگاه شیراز به خبرنگار ایرنا گفت: پس از فرود در کمال تعجب وضعیت خلبان مساعد بود! لذا قصد ادامه مسیر را داشت که با توجه به مقررات بین المللی اجازه پرواز داده نشد.
وی اظهار داشت: مسیر این هواپیما در ۱۲ ساعت گذشته اربیل- تل آویو- تاشکند بوده است.

اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره فرود اضطراری پرواز تاشکند - دبی در شیراز

سازمان هواپیمایی در اطلاعیه‌ای اعلام‌ کرد:

در ساعت ۵:۱۵ صبح امروز (پنج شنبه- ۵ آبان) پرواز ۱۹۴۲ شرکت هواپیمایی فلای دبی از نوع B738 از تاشکند کشور ازبکستان به شهر دبی کشور امارات درحین عبور از فضای کشور و نزدیک فضای اصفهان به علت بی هوش شدن خلبان، اعلام وضعیت اضطراری کرد و به فرودگاه شیراز تغییر مسیر داد.

 کمک خلبان به سلامت پرواز را در شیراز فرود آورده است و با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری تیم ارزیاب پزشکی از شهر شیراز به فرودگاه اعزام شده و اقدامات پزشکی لازم به عمل آمد.

 با دستور مقامات سازمان هواپیمایی کشوری مسافران به سالن ترانزیت منتقل شده تا خلبانان جدید برای ادامه پرواز به شیراز اعزام شوند. در پایان با اعزام خلبانان جدید، مسافران پرواز در ساعت ۱۶ به شهر دبی اعزام شدند.

 این رویداد یک حادثه جدی بوده و بررسی مشترک سازمان‌های هواپیمایی دو کشور ایران و امارات براساس قوانین بین‌المللی ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها