مدیرکل بازرسی استان:

نباید عده ای با استفاده رانت و رابطه به وام های کلان دست یابند



صبح ساحل ، سیاسی - به گزارش روابط عمومی اداره کل بازرسی استان هرمزگان ، عباس مومن آبادی در جلسه ای که با حضور مدیران بانک های استان در اداره کل بازرسی استان برگزار شد افزود : عمل به قوانین و مقررات در پرداخت تسهیلات ، دامنه بدبینی مردم که متاسفانه در پی وقوع چند مورد تخلف در سیستم بانکی کشور و استان حادث شده ، می کاهد . وی گفت : نباید اقشار کم توان جویای کار در پیچ و خم های بی مورد اداری به فراموشی سپرده شوند و عده ای با استفاده از رانت و رابطه به وام های کلان دست یابند. مدیرکل بازرسی استان هرمزگان تصریح کرد : بی توجهی به وصول تسهیلات معوق و مشکوک وصول که در مواردی به رانت نیز تبدیل شده ، قابل اغماض نیست . وی همچنین بر وصول مطالبات معوق با اولویت قرار دادن به وامهای کلان پرداخت شده و تعیین تکلیف طرح هایی که به تعطیلی کشیده شدند تاکید کرد و افزود : بانکها باید برای جذب اعتبارات جهت پرداخت تسهیلات به پروژه هایی که علاوه بر توسعه استان باعث ایجاد اشتغال برای جوانان نیز شود تلاش کنند.وی با بیان اینکه شورای دستگاههای نظارتی استان مصمم است کلیه فرآیندهای پرداخت تسهیلات را نظارت کند ، خاطر نشان کرد : تاکید می کنیم به هیچ وجه نباید این بهانه ای برای سخت گیری وبلاتکلیف نگه داشتن مردم در بانک ها شود . مومن آبادی با اشاره به برخی تخلفات گفت : انتظار این است در مواردی که تخلفات محرز می شود ، بانک ها بدنبال مطالبه حقوق خود و مردم باشند و بی تفاوتی برخی از مدیران در این گونه موارد قابل اغماض نیست و پیگیری خواهد شد . این مقام مسوول اضافه کرد : آماده ایم در جلسات مشترک و برقراری تعامل بیشتر روند کار مردم در حوزه بانکی را آسیب شناسی و مشکلات را به حداقل برسانیم .

مومن آبادی برضرورت تقویت و نظارت درون سازمانی با توجه به ابزارهای موجود تاکید و با اشاره به برنامه اصلاح قوانین و مقررات نظام بانکی ، از مدیران بانک ها خواست در این زمینه مسائل و مشکلات قوانین و آیین نامه ها را به بازرسی استان انتقال دهند .
مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بحث سیاستهای نظارتی بازرسی استان در ارتباط با بانکها با اشاره به دستورالعمل ارسال شده به مدیران بانکهای استان افزود: بانکها ملزم به ارسال مشخصات افراد حقیقی و حقوقی دریافت کنندگان تسهیلات مصوب بالای دو هزار میلیون ریال در پایان هر ماه ، اعلام تاریخ تشکیل جلسات کمیسیون اعتبارات پنج هزار میلیون ریال و بالاتر حداقل 15 روز قبل از زمان کمیسیون برای اعمال نظارت ، اعلام آخرین وضعیت مطالبات بانک و میزان تسهیلات اعطایی به تفکیک منابع در پایان هر فصل به اداره کل بازرسی استان شدند.وی با اشاره به ماده 2 قانون سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد : برای اعمال نظارت هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و نیازی به اجازه دستگاه های مشمول در این زمینه نداریم .در این جلسه بهرامی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گزارشی از جلسات شورای بانکهای استان ، اقدامات انجام شده ، مسائل و مشکلات موجود و مدیران بانکها نیز به تشریح فرایند نظارت درون سازمانی ، مسائل و مشکلات حوزه کاری خود ، انتظارات فرا قانونی که از آنها توسط بعضی از دستگاهها می شود و نیز ارائه پیشنهاداتی برای کاهش مشکلات حوزه بانکی استان شدند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها