وزیر بهداشت از مجلس کارت زرد گرفت



نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سوال نماینده بهار و کبودرآهنگ قانع نشدند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه)، سوال توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ از وزیر بهداشت و درمان پیرامون وضعیت بهداشت و درمان در شهرها و روستاهای کشور را بررسی کردند و در نهایت با ۱۰۳ رای موافق، ۱۲۳ مخالف، ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده از پاسخ‌های وزیر قانع نشده و بدین ترتیب وزیر بهداشت و درمان از مجلس شورای اسلامی کارت زرد گرفت.

 

وزارت بهداشت در حوزه دارو غافلگیر شد

به نوشته مهر، فتح الله توسلی در تشریح سوال خود، گفت: در ۴۵۴ روزی که عین‌اللهی مسئولیت وزارت بهداشت را بر عهده دارد، ۲۷۷ تذکر کتبی و ۲۲۴ سوال از عملکرد وزارت بهداشت در سامانه نمایندگان درج شده است. همچنین ۹ فقره استیضاح و سه مورد تحقیق و تفحص ثبت شده است.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه دارو غافلگیر شد و برنامه ریزی دقیقی برای تأمین دارو نداشت، این در حالی است که از اردیبهشت ۱۴۰۱ هشدار داده شد که کارگروه سیاست گذاری و تخصیص ارز ترجیحی به وظایف خود عمل نکرده و تعامل لازم بین سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی نیست، اما وزارت بهداشت به این هشدار توجه نکرد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز با کمبود ۳۵۰ دارو که ۹۰ مورد آن پرمصرف است، به ویژه در مناطق محروم مواجه هستیم. امروز با کمبود سرم و آنتی بیوتیک‌ها در سراسر کشور مواجه هستیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها