رئیس پلیس فتا هرمزگان هشدار داد

پیامک‌های جعلی با عنوان سود سهام عدالت



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در خصوص ارسال لینک جعلی با عنوان واریز سهام عدالت هشدار داد که سهامداران می‌بایست نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند. اخیرا  پیامی تحت عنوان (آغاز دوره دوم واریز سهام عدالت)به شماره های تلفن های مختلف ارسال که  از مخاطبین درخواست شده  برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کنند. حقه بازان  سایبری به منظور  اعمال مقاصد شوم خود،  با ترفندی جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت شهروندان را به صفحات جعلی هدایت می کنند و آن‌ها را به دام  میاندازند.
متن این پیام بدین صورت است:» دوست عزیز سلام، به سبب بازگشت جاماندگان از سود سهام عدالت 50,568,148 ریالی طبق گفتگوی دولت دوباره میتوانید باثبت نام جزء گیرندگان این سهام باشید . 
HTTPS://ESIHEM.CLOUD/???? از طریق پیوند فوق می‌توانید ثبت‌نام را انجام دهید، واقعیه بنده دیشب گرفتم به شما هم پیشنهاد می‌کنم بگیرید تا ثبت‌نام بسته نشده».
 
 هر لینکی را کلیک نکنید
«سرهنگ احسان بهمنی»، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در این رابطه  گفت: مجرمان سایبری در هر زمان و مکان دنبال فرصت مناسبی هستند تا از کاربران فضای مجازی کلاه‌برداری کنند و برای رسیدن به اهداف پلید خود از راه‌های مختلف اقدام به این کار می‌کنند. وی افزود: کاربران هوشیار باشند هرگونه خبر در خصوص ثبت‌نام یا پرداخت سود سهام عدالت تنها از طریق رسانه‌های رسمی و خبرگزاری‌های رســـمی کشور کسب کرده و در صورت دریافت پیامک مذکور بلافاصله آن را حذف کنند.سرهنگ بهمنی  با تأکید بر اینکه کاربران توجه داشته باشند که هر لینکی که برای آنان با عنوان ثبت‌نام،دریافت و یا واریز سود سهام عدالت با سر شماره شخصی ارسال می‌شود ، کلیک نکنند ادامه داد: در این شگرد افراد مجرم با ارسال پیام‌های حاوی لینک‌های آلوده و جعلی، با ارسال محتواهای مختلف به‌حساب کاربری افراد در پیام‌رسان‌ها با مضامینی  شامل « آغاز دوره دوم واریز سهام عدالت» درصدد قانع سازی کاربران مبنی بر بارگیری و نصب لینک‌های آلوده بر روی گوشی تلفن همراه خود به‌منظور آلوده سازی و دسترسی غیرمجاز به‌حساب کاربری ، حساب بانکی و مالی آنان هستند. وی افزود:پس از آن کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت و به دام می‌اندازند بعد از اجازه کاربر به نصب نرم افزار، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال می‌شود.
 
 ۰۹۶۳۸۰
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: شهروندان با کلیک کردن بر روی لینک‌های جعلی و با وارد نمودن اطلاعات خواسته‌شده و یا نصب اپلیکیشن اعلامی، افراد کلاه‌بردار را دررسیدن به اهداف مجرمانه خود همراهی می‌کنند. وی یادآور شد:در صورت بروز مشکل با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت پلیس فتا تماس بگیرید ویا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس 
WWW.CYBERPOLICE.IR با ما در میان بگذارند.
 
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها