پلیس فتا:

به پیامک‌های جعلی سود سهام عدالت اعتماد نکنید



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در خصوص ارسال لینک جعلی با عنوان واریز سهام عدالت توصیه‌های پیشگیرانه لازم را ارائه کرد.

   

به گزارش صبح ساحل، احسان بهمنی رئیس پلیس فتا هرمزگان امروز در گفت و گویی رسانه ای اظهار کرد: ارسال پیامک‌های جعلی تحت عنوان سود سهام عدالت یکی از شیوه‌های رایج کلاهبرداری سایبری است، در ابتدا پیامکی از سوی مجرمان سایبری با یک شماره خصوصی با عنوان "دریافت سود سهام" به فرد ارسال می‌شود و پس از آن کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت و به دام می‌اندازند و بعد از اجازه کاربر به نصب نرم افزار، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه مالباخته اجرا می شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور کلاهبردار ارسال می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه و هوشیاری بیش از پیش کاربران، افزود : لازم است شهروندان هرگونه خبر در خصوص ثبت‌نام یا پرداخت سود سهام عدالت را تنها از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رســـمی کشور کسب کنند.  

سرهنگ احسان بهمنی اظهار داشت: در صورت دریافت پیامک مذکور و مشابه، بلافاصله آن را حذف و یا کلیک کردن بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت پرهیز کنند.

این مسئول انتظامی با هدف پیشگیری از وقوع هرگونه کلاهبرداری از طریق شبکه های اجتماعی، به عموم شهروندان توصیه کرد : در صورت بروز مشکل با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت پلیس فتا تماس بگیرند ویا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها