مدیر پروژه نفتی ایکو تاکید کرد:

افزایش سهم اشتغال قشموندان در پروژه‌های نفتی با ارتقاء سطح دانش/ دوره آشنایی با مدیریت نگهداشت سیستم‌ها و تشکیلات نفتی برگزار شد



دومین دوره‌ آموزشی  حوزه نفت و گاز دوروزه باهدف ارتقاء سطح دانش، مهارت و توانمندی جامعه علمی، صنعتی، بومی و ملی جزیره قشم برگزار شد.
به گزارش صبح ساحل، این دوره در راستای اجرایی ساختن تفاهم‌نامه همکاری مرکز بین‌المللی رشد قشم و شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت ایکو، دوره آشنایی با مدیریت نگهداشت سیستم‌ها و تشکیلات نفتی انجام شد.
سعید ابراهیمی مدیر پروژه نفتی ایکو در حاشیه این دوره ها  بابیان اینکه شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت OICO با تکیه‌بر سال‌ها تجربه و دانش متخصصان خود و نظر به احساس تعهد نسبت به ارتقاء سطح دانش عمومی و تخصصی در حوزه نگهداشت صنایع، آمادگی خود را جهت برگزاری دوره‌های آموزشی اعلام می‌کند گفت: این شرکت به‌عنوان اولین متولی آموزش در صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی در جزیره قشم در حال برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی مرتبط با صنایع و کارخانه‌های تولیدی و شرکت‌های نفتی است.
وی ادامه داد: دوره آشنایی با مدیریت نگهداشت یکی از دوره‌های تخصصی است که با استقبال 58 نفر کارفرمایان، کارشناسان، صنعتگران و علاقه‌مندان برگزار شد و  به افرادی که موفق به کسب نمره لازم در آزمون شدند  گواهی‌نامه معتبر از سوی شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت ایکو اعطا شد.
ابراهیمی برگزاری این دوره‌ها را کمک به  ارتقای دانش مهارتی، به افزایش سهم اشتغال قشموندان در مشاغل تخصصی پروژه‌های یادشده ذکر کرد و ادامه داد: حضور در این دوره‌ها، فرصتی برای استخدام و همکاری در شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره است.
به گفته وی ،طبق تفاهم‌نامه همکاری با  مرکز بین‌المللی رشد قشم ، دوره‌های تخصصی با آموزش مهارت‌های لازم در هفت‌سر فصل شامل؛ نظام‌مندسازی فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات، آشنایی با مدیریت نگهداشت، آنالیز علل ریشه‌ای، نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان، آشنایی با مبانی راه پیش از راه‌اندازی و راه‌اندازی پروژه‌های صنایع انرژی، آشنایی با مبانی انتقال فناوری و آشنایی با مبانی مدیریت دانش و فرآیندهای آن، توان تخصصی سرمایه‌های انسانی جزیره را افزایش می‌دهد.
وی گفت:شرکت اُیکو از بدو تأسیس، در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، مشارکت در رفع دغدغه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی، ایجاد بستر مناسب برای اشتغال نیروهای بومی و برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی ساکنان جوامع پیرامون پروژه‌ها را در مدنظر داشته و برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروهای متخصص نیز یکی از مهم‌ترین رویکردهای این شرکت است.
مدیر پروژه نفتی ایکو با اشاره به اینکه امروزه، تعمیر و نگهداری واحدهای عملیاتی از مهم‌ترین فعالیت‌های صنایع مختلف برای استمرار تولید است افزود:واحد عملیات و نگهداری/ تعمیرات به‌منزله دو بال برای تولید منسجم و پایدار در هر سازمانی است  و همراهی این دو بخش منجر به  ادامه تولید به‌صورت مداوم می‌شود.
ابراهیمی تجهیز، آمادگی و توانمندی سیستم نگهداری و تعمیرات نقش ارزنده و حیاتی در استمرار تولید ذکر کرد و یادآور شد: براین اساس موضوع نگهداری و تعمیرات در سیستم ها و تشکیلات پیچیده و مهمی مانند صنعت نفت و گاز از اهمیت بالاتری برخوردار است و تولید در پالایشگاه‌های نفت، گاز و گاز مایع با خدمات حوزه تعمیرات و نگهداری ارتباط بسیار تنگاتنگی دارد. وی این را هم افزود که عدم انجام صحیح و به‌موقع نگهداری و تعمیرات تجهیزات و ماشین‌آلات، باعث کاهش راندمان، توقف تولید و افزایش هزینه‌های تولید خواهد شد و درنتیجه آشنایی با مبانی این حوزه می‌توانند باعث ارتقا مهارت و دانش فراگیران شود.
  افزایش سهم اشتغال قشموندان در پروژه‌های نفتی با ارتقاء سطح دانش
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها