جدید به قدیم
وزیرکشور به تازگی از «استانداران به عنوان رئیسجمهور استانها» نام برده و وعده داده است که به فراخور موقعیت هر استان به پیشنهاد استاندار اختیاراتی واگذار میشود و معاون پارلمانی رئیسجمهوری نیز از افزایش اختیارات استانداران به خصوص در استانهای مرزی خبر داده است.
از دیرباز تاکنون، در سراسر جهان محرومیتها و کمبودهایی به چشم میخورد که قلب هر جنبندهای را به درد میآورد، ولی این امر در روستاها مشهودتر است، که آن هم به دلایل متفاوتی از قبیل جنس مطالبهگری مسئولان آنجا اتفاق می افتد و مثال بارز ضربالمثل «کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من» به شمار میرود.
جزیره کیش به عنوان یکی از مهمترین مناطق آزاد تجاری و اقتصادی ایران، در سالهای اخیر گامهای بلندی برای توسعه زیست بوم نوآوری خود برداشته است.
بندرعباس، به عنوان مرکز استان هرمزگان، یکی از زیباترین و خاصترین شهرهای بندری ایران است که در کنار دریای زیبا خلیجفارس قرار دارد. این شهر، به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، همواره در طول تاریخ مقصدی محبوب برای مسافران و گردشگران بوده و هست.
سال یکهزار و سیصد شصت و نه بود که رودان به عنوان یک شهرستان مستقل خود را معرفی کرد شهرستانی که از همان دیرباز هم میشد تصور کرد با وجود بزرگان، نخبگان و فرهیختگان و ادیبان زیاد و بافت، اقلیم و طبیعت ویژه و منحصر به فردی که دارد به زودی جایگاه خود را در استان هرمزگان پیدا میکند و امروزه بعد از بندرعباس و پا به پای شهرستان میناب نگین مهمی در تصمیم گیریهای کلان استان است.
گردشگری، پیشرانی اقتصادی در سطح بینالمللی قلمداد میشود و به عنوان صنعتی مولد قابلیت خلق ثروت و توسعه رفاه اجتماعی را در جهان امروز داراست.
اواخر فروردین ماه امسال با دوستان علاقمند به علم گردشگری در استان هرمزگان، تصمیم گرفتم به بستک سفر کنیم. زمانی که راهی سفر شدیم، هوا خنک بود.
شاید بعد از مذاکرات امام قلی خان با ادوارد مانوکس نماینده یگان دریایی انگلستان و توافق های اولیه وهماهنگیهای لجستیک؛ و باز پسگیری جزیره از پرتغالیها، میبایست؛ میناب کوچولوی دوم با نخلها و آبادانی قرنهای گذشته اش؛ ایجاد میشد!