عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تعطیلی شنبه‌ها به نفع مردم کشور نیست



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه مجلس یازدهم مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها را به نفع مردم کشور ندانست.

    

به گزارش صبح ساحل، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به مصوبه مجلس یازدهم مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها اظهار کرد: استدلال کسانی که تعطیلی شنبه‌ها را پیشنهاد می‌دهند این است که روز‌های شنبه کشور‌های طرف مبادلات تجاری ما تعطیل هستند و با توجه به تعطیلی پنجشنبه و جمعه در ایران و شنبه و یکشنبه در کشور‌های دیگر عملا چهار روز فعالیت‌های تجاری متوقف می‌شود، اما بنده به بررسی این موضوع پرداختم و معتقدم این مصوبه نیاز تمام مردم کشور نیست در حالی که در صورت تعطیلی شنبه‌ها تمام ملت ایران تعطیل خواهند شد و بازارها، بنگاه‌ها و کارخانه‌ها فعالیتی نخواهند داشت.

وی افزود: کشور ایران هشتاد و هشت میلیون جمعیت دارد و مگر چند درصد آنها احتیاج دارند که با کشور‌های غربی در ارتباط باشند و بر مبنای روز‌های کاری آنان برنامه ریزی کنند. فرهنگ ملت ایران مبتنی بر تعطیلی جمعه است و مردم پنجشنبه‌ها به استقبال تعطیلی می‌روند و این مصوبه عملا تعطیلات ایران را سه روزه خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: بخش کوچکی از شرکت‌های تولیدی و اقتصادی که صادرات دارند نیازمند ارتباط با غرب و چنین مصوبه‌ای هستند و می‌توانند بخش ارتباطات بین الملل خود را پنجشنبه و جمعه فعال نگه دارند بنابراین همه اقتصاد کشور ما درگیر این موضوع نبوده و نیازمند تعطیلی شنبه‌ها نیست.

مصباحی مقدم تاکید کرد: خروجی مصوبه تعطیلی شنبه‌ها تنها به افزایش تعطیلات هفته به سه روز خواهد انجامید و این امر ضربه بزرگی به اقتصاد و تولید کشور خواهد زد عموما مردم کشور صبح شنبه پر نشاط هستند و این روز را آغاز هفته می‌دانند و این امر را نمی‌توان در فرهنگ عمومی کشور به سادگی تغییر داد.

وی گفت: بهتر است برای این مصوبه از مردم نظر سنجی کنند وگرنه امیدوارم شورای نگهبان این مصوبه را رد کند.  

  

  وضعیت تعطیلی شنبه‌ها

منتخب مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت تعطیلی شنبه‌ها توسط شورای نگهبان در حال بررسی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجتبی ذوالنوری با حضور در یک برنامه تلویزیونی در باره تعطیلی شنبه ها گفت: هنوز مهلت ۱۰ روزه شورای نگهبان برای تعیین تکلیف شنبه ها تمام نشده است.

وی گفت: این زمان شامل،  10 روز کاری است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها